Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waar kan ik reizen met mijn ov ster-abonnement?

Ik heb een 4-sterren abonemment voor zone 2140 (Burgum), en het is de bedoeling dat ik van drachten naar leeuwarden kan reizen en terug.
Maar waar kan je zien waar je (gratis) met dit abonemment kunt reizen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Even op een zonekaart kijken.

Ik heb dat voor je gedaan en het 4 sterren gebied rond
2140 een kleurtje gegeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow, hoe heb je dat zo mooi zo snel gedaan ??
Ik was nog druk hokjes aan het téllen zelfs.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het "knipprogramma" van Windows zit ook een textmarker, de rest is inderdaad gewoon goed tellen ;-)
Met een sterabonnement reis je het aantal sterren plus 1, dus in jouw geval mag je in 5 zones reizen. Van Leeuwarden naar Drachten is echter 6 zones. (Tussen de zones van de twee steden zelf, zitten altijd 4 zones.
Je zult er dus altijd één zone bij moeten kopen.

Op het kaartje in de link zie je in welke zones (steeds maximaal 4 stappen van Drachten verwijderd) je gratis kunt reizen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, ik zie dat je zelf in Burgum zit, niet in Drachten :schaam:
Je kunt dus zowel naar Leeuwarden als naar Drachten voor niks, alleen als je van Leeuwarden naar Drachten wilt en vice versa, moet je wel altijd zorgen dat je via Burgum reist.

Toegevoegd na 1 minuut:
Meer uitleg over hoe het sterrenabonnement werkt in de tweede link.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op een abonnement staat een centrumzone en de sterwaarde. De centrumzone is het middelpunt van het reisgebied. Het aantal sterren geeft aan hoeveel zones je vanuit de centrumzone naar alle richtingen vrij kunt reizen. Hoe hoger het aantal sterren is, hoe groter het reisgebied.

Jouw centrum zone is kennelijk 2140. Vanuit deze zone kun je alle kanten in reizen, zolang zone 2140 maar in die reis is opgenomen en zolang het totaal aantal zones vanuit 2140 (inclusief 2140) niet meer is dan 4.

Om te kunnen bepalen wat mogelijk is, zou je een zonekaart moeten hebben van het openbaar vervoer.

Ik heb ondertussen gevonden dat in 'jouw' regio Connexxion rijdt. Als je hier kijkt: http://www.connexxion.nl/geldigheidsgebied/753

zie je welke zones te bereiken zijn met centrumzone 2140 en 4 sterren. Ik ben niet bekend in de regio maar volgens de kaart zouden onder meer ook deze reizen mogelijk zijn:
- Leeuwarden (2000) - Dokkum (2161) waarbij via 2140 wordt gereisd;
- Drachten (2170) - Dokkum (2161) waarbij via 2140 wordt gereisd.
Helaas staan er niet meer plaatsnamen op de kaart maar aangezien jij uit de regio komt zal dat voor jou niet veel moeilijkheden opleveren.
(Lees meer...)
Computoon
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding