Bij welk (groter) treinstation zijn vlak bij leuke dingen te doen, zoals leuke winkeltjes, een goed museum of park of zo?
Ik wil een half of heel dagje weg deze week, maar door gezondheidsproblemen kan ik niet ver lopen. Dus zoek ik leuke dingen die bij wijze van spreken vlak naast het station liggen. Ik heb namelijk deze week ook geen auto.
Utrecht ken ik, maar is er meer?
Toegevoegd na 11 uur:
Geweldig, zoveel tips!
Ik kan wel wat lopen maar niet lang. In een museum kun je vaak ook even zitten, dus dat kan waarschijnlijk wel. Winkelen kan wel even, niet te lang.
Fiets huren kan, maar ik heb de hond alleen thuis dus ik kan niet langer dan een uur of wat weg zijn. Daarom liefst dicht bij het station.
Toegevoegd na 3 dagen:
Iedereen bedankt voor alle tips. Ik ben vandaag naar Arnhem geweest, naar het museum voor moderne kunst, en wat winkelen. De koffiepunten besteed bij Douwe Egberts, wat andere winkels, hier en daar koffie gedronken, het was erg leuk maar mijn voeten vielen er bijna af op het laatst. Een paar uur weg is echt de max.
Maar ik ga de overige tips zeker een andere keer nog eens goed bekijken!
Maar op je vraag antwoorden is natuurlijk moeilijk, als je zegt dat je maar één uur weg kan. Misschien kan je tips vragen waarbij je je hond kan meenemen? Of een oppas zoeken voor je hond?
Dan kan je bv. naar Antwerpen (prachtige dierentuin vlakbij station met veel zitgelegenheid voor als je moe wordt), Mechelen (speelgoedmuseum vlakbij station, lijkt iets voor kinderen maar is gewoon een museum over speelgoed, waar je ook kan gaan zitten her en der om uit te rusten).
Vermits je niet schrijft van waar je vertrekt is het natuurlijk nogal moeilijk om antwoord te geven als je maar een uurtje weg kan...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.