Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat er een plaats in Uganda, een Russische naam heeft?

Naar aanleiding van mijn vorige vraag heb ik naar een gebied gekeken in het land Uganda, dichtbij het Rwenzori-gebergte. Tot mijn verbazing kwam ik erachter dat naast dit gebergte een Russische plaats lag. (zie afbeelding). Zover ik weet is Uganda vroeger een Britse kolonie geweest, dus het zal niet door het verleden komen. Zou iemand dit aan mij kunnen verklaren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn er wel meer. Als je iets verder naar het zuiden scrollt kom je het (overigens heel mooie) Queen Elizabeth-park ook tegen geschreven in Russische tekens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plaatje krijg ik geen namen in te zien te wasig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet ook op het plaatje drukken en inzoomen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien een russische satelliet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vermoed meer een foutje, als je op een russische kaartsite zou kijken zou alles toch in die letters zijn?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

wat je daar ziet zijn letters uit het Cyrillisch schrift oftewel Russisch
het betekend Fort Portal
zie verder de link
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar WAAROM staat die letters daar?
dudemeister
12 jaar geleden
Was dat de vraag dan? Volgens mij niet.
Ik kijk naar jouw profiel en zie zoekwerk, logisch denken en niet te vergeten huisvrouw dus je bent de aangewezen persoon om deze taak op je te nemen.
Ik laat de mensen nog iets te raden over maar voor jou geef ik een clou: misschien is de kaart Russisch dan krijg je vanzelf namen in het Russisch.
Nou tot de volgende kat hé.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kat? Ik stel een vraag en jij beledigt mij door te zeggen dat ik een huisvrouw ben? Hoe kom je daarbij? Mijn hemel zeg, ik zou alsnog gaan overwegen een min te geven maar die geef ik niet als ik een probleem heb met iemand, alleen als ik een probleem heb met een antwoord!
Dat is er door Google bijgezet , waarschijnlijk omdat die mannen tegenwoordig overal te vinden zijn.
Ze zijn verschrikkelijk arrogant en onbeleefd maar hebben geld en worden dus getolereerd, zij zullen die plaatsen dus frequent bezoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding