Een geboekt hotel voor 2 personen, 7 dagen, half pension. Nu zegt mijn reisgenoot en ga ik alleen. Wat zijn de (financiële) gevolgen daarvan?
voor komende mei vakantie heb ik samen met een vriendin een reis geboekt naar de Spaanse kust
een hotel, 7 dagen, 2 pers. kamer, halfpension.
Nu kan, om persoonlijke redenen, mijn vriendin niet mee en heb ik besloten alleen te gaan.
Moet ik dit melden bij het hotel?
Het verblijf is al volledig betaald.
Ik wil gewoon dat het blijft staan zo als het is, ik check dan alleen in die 2 pers. kamer in(een 1 pers. kamer lijkt me op de een of andere manier triest)
Kan het hotel hier moeilijk over gaan doen als ik alleen incheck?
Heb ik recht op die kamer, (die al betaald is)?
of mag men mij die kamer weigeren en in een 1 pers. kamer stoppen.
Hoe zit dat dan financieël, ik heb de reis geboekt?
Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven.
Toegevoegd na 2 dagen:
Gezien de reacties heeft mijn vraag denk ik wat extra uitleg nodig.
Met mijn vriendin is het wel geregeld, ik had de reis geboekt (half jaar geleden) en haar gevraagd of ze mee ging. Voor haar goldt alleen dat ze haar eigen ticket moest betalen.
Iemand anders vragen heb ik geprobeerd maar iedereen heeft (uiteraard) op dit korte termijn zijn vrije dagen al gepland. Ik ga gewoon alleen.
De vraag ging over het hotel.
Kan het hotel mij een eenpersoonstoeslag laten betalen op een verblijf dat (gebasseerd op 2 pers) al betaald is?
Dat is wat ik namelijk her en der krijg te horen.
maar is dat niet een beetje krom? dat ik over de prijs voor 2 personen een toeslag zou moeten betalen omdat ik alleen kom?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.