Wat moet ik allemaal regelen om naar Japan te reizen?
Ik word in juni 18 jaar en ik ben van plan in december of januari naar Japan te vliegen om daar een of meerdere maand(en) te blijven. Ik ben in juni klaar met mijn eindexamen VWO. Ik heb mij al ingeschreven voor de studie IBA aan de VU, maar weet nog niet of ik ben aangenomen. Ik zou dus eigenlijk toch een tussenjaar willen nemen, maar ik heb dus veel vragen die ik hieronder even zal stellen.
Mijn grote passie is Japan en ik zou daar sowieso karate willen blijven trainen.
Hieronder een paar vragen:
- Hoeveel euro zou ik ongeveer kwijt zijn voor een verblijf van ongeveer 3 maanden in Japan als ik niet zou gaan werken. (laten we zeggen gewoon levensonderhoud, dus onderdak en eten)?
- Kan ik beter door het land gaan reizen of zal ik op één plek blijven? (Als u ervaringen heeft zou ik ze graag willen horen, eventueel de mooiste plaatsen om te blijven)
- Waar zou ik het goedkoopst onderdak kunnen vinden? (Couchsurfing, jeugdherberg, gastgezin)
- Hoe zou ik een visum moeten regelen?
- Hoe leer ik daar het beste Japans (niet te duur a.u.b.)
Zou ik daar eventueel een tijdelijk baantje kunnen regelen? (Dan blijf ik dus wel op één plek)
En zoja zou ik dat van te voren moeten regelen of kan ik daar gewoon in het Engels proberen te solliciteren? (Welke baantjes)
Alvast enorm bedankt voor jullie hulp!
Ik weet dat het een lange omschrijving is, sorry daarvoor :)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.