Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je cyanide meenemen buitenland?

Zie titel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

neen dat mag niet.

Toegevoegd na 2 uur:
toevoeging om te zorgen dat amadea toch nog kan slapen.....

Ik neem aan dat je weet wat cyanide is en wat het doet, je kunt er blijkbaar over beschikken, ik kan dat niet...

Cyanide valt volgens het ADR (Accord européen relatif au transport international des marchandises Dangereuses par
Route) onder gevarenklassen 6.1 dwz de giftige stoffen en mag daarom niet vrij vervoerd worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cyanide is een snelwerkend gif. Cyanidegas is extreem ontvlambaar en kan agressief reageren in sommige situaties (bijvoorbeeld wanneer een hoge concentratie gas in contact komt met lucht kan het spontaan exploderen). Heel kleine hoeveelheden cyanide, zelfs maar enkele milligrammen, kunnen bij inhalatie of inname al dodelijk zijn. Daarom is cyanide sterk onderworpen aan wettelijke bepalingen op het gebied van gebruik, verwerking en opslag.

Het staat in elk geval in de lijst van gevaarlijke stoffen die niet mogen worden meegenomen in de hand- of ruimbagage aan boord van een vliegtuig.

Omdat je in de vraag niet vermeldt op welke manier je het zou willen meenemen verwijs ik verder naar de diverse opties bij http://www.ilent.nl/onderwerpen/transport/gevaarlijke_stoffen/wetenregelgeving/index.aspx
Amadea
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing