Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het 'toegestaan' om als toerist zijnde in Dubai in kleren te lopen die je huid niet volledig bedekken?

Ik ga maandag op vakantie naar Dubai en ik zag dat het daar tegen de 30 graden wordt. Dan zou ik denken aan lekker kort broekje en een hempje met slippers. Maar is dat wel 'netjes' om te doen zeg maar? Omdat de mensen daar wegens hun cultuur/geloof kleding dragen die hun lichaam volledig bedekken, de burka bijv.. Ik wil me het liefst zo goed mogelijk aanpassen en geen rare blikken toegeworpen krijgen als ik daar rond loop.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik zou wel opletten.
Dubai zelf valt wel mee, ik weet niet of je ook nog naar andere landen gaat?
In Dubai valt het wel mee, hier heb ik rondgelopen met een jurkje met een vestje erover. In andere landen (Oman bijv.) voelde ik me erg ongemakkelijk omdat het duidelijk was dat mensen het niet op prijs stelden, heb hier dan ook altijd met een shawl om mijn schouders gelopen.
Ik zou zeggen: Iets korts kan wel, maar dan zou ik een wat langere variant kiezen dan een lekker kort broekje en voor de zekerheid altijd een vestje meenemen.
Ook kan je altijd kiezen voor of alleen je schouders bloot, of alleen je benen.
Veel plezier op je vakantie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

's Lands wijs, 's lands eer ; en ze zijn niet overal zo tolerant als in nederland.
Wil je met 30 graden halfnaakt de straat op , dan zul je vrees ik toch naar Spanje of Italie ofzo moeten.
Dubai is welliswaar redelijk westers georienteerd, maar sommige dingen (zoals bikini's, blote buiken en erger) zijn toch echt nog done. Ze zullen je niet meteen ter plekke stenigen of ophangen, maar een welkome, graag geziene gast ben je dan beslist niet meer. Sterker nog, zelfs korte broeken voor mannen zijn buitengewoon ongepast.

Wil je naar een dergelijk exotisch land, dan zul je je dus aan de mores aldaar moeten aanpassen, en dat betekent te allen tijde lange pijpen, minimaal halflange mouwen en zwemmen in badpak. En anders toch maar naar de Costa Brava.

Toegevoegd na 1 minuut:
(Zie bron vooral onder het kopje 'let op'. )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het strand kan je lopen zoals jij beschrijft. Maar zodra je in bewoond gebied bent is het aan te bevelen kleding te dragen die in elk geval je schouders bedekt en tot onder je knieën komt. Dus bijvoorbeeld een bermuda en een bloesje met korte mouwen. Maar als je een moskee of ander religieus bouwwerk wilt bezoeken moet álles bedekt zijn. Vaak kan je daar wel een soort pij voor huren.
Amadea
13 jaar geleden
Geen probleem, in de shopping malls staan wel hier en daar borden dat zelfs de dames iets van minimaal een t shirt moeten dragen. Echter mijn vriendin droeg gewoon een topje met van die bandjes....En sterker nog in Arabie word je juist niet na gekeken. Echt geen probleem.

Toegevoegd na 28 minuten:
Hebben bij het Burj al Arab deze foto gemaakt. En geboekt voor een high thea. Netjes geholpen door de dame aan de poort (zonder burka) Binnen in het Burj al Arab zijn er wel regeltjes. Maar dat is niet ongewoon in een meer sterren hotel, en hebben ons hier keurig aan gehouden.

Toegevoegd na 23 uur:
De mensen die er aanstoot aan kunnen beleven zijn zwaar in de minderheid. En zijn over het algemeen zo rijk dat je überhaupt al niet met ze in contact komt. Je zal ze ook niet achter een kassa of ander werk tegenkomen. De enige traditioneel die ik werkend ben tegengekomen was bij de douane. De rest is over het algemeen aziatisch,
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden
Absoluut goed mogelijk, vaak hebben veel mensen dat daar aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit las ik bij Dubai reisinformatie:

Ondanks dat Dubai liberaal is in haar kledingvoorschriften blijft het een islamitisch land. Houd hier rekening mee als u in openbare ruimtes bent, te veel bloot wordt niet gewaardeerd. Zomerse kleding is geschikt voor het gehele jaar. Echter voor koelere avonden in de winterperiode of sterke airconditioning wordt aangeraden iets warmere kleding mee te nemen. Overdag is het van belang dat u zich goed beschermt tegen de sterke zon door middel van zonnebrandcrème, zonnebril of pet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing