Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een kans dat ik mijn geld terug krijg voor een vliegticket die ik heb gekocht na failliet gaan van de vliegtuigmaatschappij?

Het betreft Malev Airlines....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Helaas heb ik geen positief nieuws te melden over zowel de failliete vliegmaatschappijen Malev Air als Spanair. Op de Duitse televisie waren recentelijk uitgebreide nieuwsberichten over vooral Malev Air te zien. Onze oosterburen reizen en vliegen graag. Talloze gedupeerden, die via Malev Air geboekt hebben, zijn definitief hun geld kwijt. De Hongaren nemen zelfs de telefoon niet meer op. Op de weblink www.radiohamburg.de/Deutschland-und-die-Welt/Wirtschaft/2012/Februar/Flieger-bleiben-auf-dem-Rollfeld-Malev-stellt-Flugverkehr-ein kunt u dit negatieve nieuws nogmaals nalezen. In de Duitse media zijn trouwens nog veel meer reportages en internet pagina's aan Malev Air gewijd. Allemaal met de eindconclusie dat er nergens meer geld te halen valt. Het enige positieve is dat enkele luchtvaartmaatschappijen soms gedupeerde reizigers alsnog meenemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Onder bepaalde voorwaarden is er een mogelijkheid tot het terugverkrijgen van je geld, of de mogelijkheid te reizen met een andere maatschappij.
Zie bijgaande link, waar het een en ander uitgelegd is.

http://tix.nl/customer_support/Vragen_gedurende_het_boeken/Levering/Calamiteiten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je met je creditcard betaald hebt kan je gebruik maken van de garantieregeling van Visa, Mastercard (enz). Dus even bellen met je creditcardmaatschappij. Heb je op een andere manier geboekt dan zie ik het somber voor je in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit antwoord klopt, aangezien je verzekerd bent als je met je creditcard hebt betaald. Krijg je niets geleverd dan krijg je geld terug. +1
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image