Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt de strategie van bungalowparken om met stuntprijzen mensen te lokken, en mag dit om vervolgens op een hoog bedrag uit te komen?

Ik wil een weekendje weg en via google kwam ik terecht op "inpakkenenwegwezen", en dan bij Center parcs.
Er was een aanbieding vanaf 39,- p.p, maar na alles ingevoerd te hebben bleek dat het dus per nacht, p.p plus reserveringskosten etc, waardoor ik op een bedrag van zo'n 359,- kwam.
Wat is dan hun "winst", want er zullen best mensen zijn, die net als ik afhakken na deze uitkomst?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
658

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De strategie is waarschijnlijk dat een heleboel mensen er toch intrappen; en daar zit dan de winst.
Daarom is het zaak om altijd naar de eindberekening te kijken, voor je de definitieve bestelling doet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Deels heb je gelijk. Ook goedkope luchtvaartmaatschappijen hanteren zo'n truc. De EU wil daar wat aan doen door de bedrijven te verplichten de onvermijdelijke kosten in de prijs op te laten nemen. Zoals bijvoorbeeld de reserveringskosten. Maar dat duurt nog wel even.
Ook is het gemeen om de p.p. prijs te vermelden. immers de kleinste bungalows zijn 4 persoons en dan delen ze de bungalowprijs door 4 ook als je met z'n tweeén gaat.
Deels heb je ongelijk want een weekend is in de reiswereld 3 nachten en niet twee nachten zoals jij en ik zouden denken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wist al wel dat een weekend gezien wordt van vrijdag tot en met maandagochtend, en dat is 3 nachten.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding