Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn droom is om ooit een Boedistisch klooster te bezoeken, in Nepal bijv. Kan een vrouw alleen (59 jaar) dit zonder grote risiko's doen? Graag tips.

Het liefst zou ik door Sherpa's begeleid worden en zou ik willen kamperen bij het klooster tijdens een warmere periode in het jaar. Heeft iemand ervaring?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een super idee! Als dit echt je droom is, zeker doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja zeker doen. Ik kan je helaas geen antwoord geven, ik weet er niets van, maar vind het een goeie vraag!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat je ook zou kunnen doen is meteen je kennis van het Boeddhisme verbreden. Is het misschien een idee meteen in een klooster (Gompa) een (korte) cursus te doen? Dan maak je ook een tijdje het kloosterleven zelf mee. Je kan van tevoren bepalen wat je wilt doen en hoe lang je blijft. Kijk eens op http://kopanmonastery.com/ Dit klooster is vanaf het vliegveld makkelijk te bereiken per taxi.
En wil je daarna een trektocht maken naar andere kloosters, dan denk ik dat de monniken je graag voorthelpen. Je wilt in een warmere periode? Het klimaat van Nepal kent een warm en nat seizoen. De warmte hangt veelal af van de hoogte waar je zit. Dus toch altijd maar warme kleding meenemen.
En veiligheid? Nepal is wel een boeddhistisch land, maar kent meerdere religies. Niet iedereen is altijd even oprecht, en de armoede is groot. Wees voorzichtig ook voor 'scam', oplichting. Waar toeristen komen kan de onveiligheid toenemen. Lees hier alleen: gebruik altijd je gezond verstand!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het lijkt me op zich wel veilig. Nepal is een boeddhistisch land, en boeddhisten zijn over het algemeen respectvolle mensen. Ik denk dat je als vrouw alleen een stuk veiliger bent in een Aziatisch / boeddhistisch land, dan in een islamitisch land. Ik bedoel, boeddhisten zullen je niet snel lastigvallen (is mijn eigen ervaring).

Ik vond deze website met informatie over een groepsreis naar Nepal, waarbij je kloosters bezoekt: http://www.centrumipw.nl/Nepal.htm

En deze site gaat over een individuele rondreis naar Tibet en Nepal, waarin ook bezoeken aan kloosters zijn opgenomen:
http://www.tmreizen.nl/tibet/rondreis_nepal_tibet_reis.htm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nepal is een hindoeïstisch land. Boeddha was geboren in Nepal en er zijn ook boeddhisten in Nepal maar overwegend Hindoe.
Nepal is eigenlijk een vies land net zoals de omliggende landen op China na. Je zou het kunnen doen, maar je kunt beter met een vriendin gaan. Want je bent in je eentje, je bent westers(dus anders dan hen, je wordt zeker aangekeken door mannen) en het is niet heel veilig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding