Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er in Peking, Shanghai of hong Kong bonsai tuinen, open voor publiek?

Het lijkt er op dat ik na aankomst in deze steden een paar uur heb tot mijn eerste afspraken, en ik zou graag wat bonsaikunst bekijken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
890

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De Botanische Tuinen van Beijing liggen aan de voet van de West Heuvels en zijn een perfecte plek om China's flora te ontdekken. De Botanische Tuinen zijn in 1956 gesticht en ze zijn een manier om inheemse bloemen en planten van China, door onderzoek en publieke voorlichting en recreatie, te behouden. Binnen het complex bevinden zich 11 openlucht tuinen, een penjing bonsai tuin, een botanische tuin en een centrale bewaarplaats. De levende plantencollectie bevat enkele zeldzame soorten, waaronder een sequoia die in 1940 voor het eerst in de regio van Hubei en Sichuan door een Chinese wetenschapper ontdekt werd. Aangezien men dacht dat de soort al 65 miljoen jaar geleden was uitgestorven was de ontdekking van een levende soort in China een welkome verrassing voor de botanische gemeenschap.

Verder heb je de Yu Tuin In Shanghai, maar eigenlijk zijn dit niet de typische plaatsen voor tuinen.
Maar je zult je toch niet vervelen daar hoor.

Maar vraag gewoon aan degene waar je de afspraak mee hebt of zij tuinen kennen, ze zullen zeker hun best doen om je te helpen.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bonsai is de Japanse term, in het Chinees heet het penjing. Er zijn genoeg van dit soort tuinen in China. Meestal zijn ze een sectie van een grotere tuin. Zo heb je in de botanische tuinen van Beijing (iets buiten de stad) ook een penjing tuin en in Shanghai in het Century Park, dat je eenvoudig kunt bereiken via het gelijknamige metrostation op lijn 2. Hong Kong ben ik minder bekend.

Ik weet niet hoeveel tijd je over hebt, maar als als je echt mooie penjing tuinen wilt zien kan ik je aanraden naar Suzhou te gaan. Met de trein is deze stad 25 minuten vanaf Shanghai, maar je moet natuurlijk ook kaartjes kopen, inchecken, en dan nog van het station naar de tuinen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,in Shanghai.tw.Century park.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding