Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar vind ik veel goede informatie over China?

Ik houd mijn powerpoint over China, maar waar vind ik informatie?
het mogen site's zijn, folders, filmpjes, boeken enz. enz.
En als er iemand nog en tip heeft voor het geven van een powerpoint over China... graag!

Toegevoegd na 1 uur:
Ik ben 11 jaar

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
760

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

op flipcharts.nl is er een powerpoint presentatie te zien over China.

Op slideshare.net vind je ook diverse ppt presentaties hierover.

China
China is een zeer groot land. Er zijn maar drie landen die groter zijn dan China en dit zijn Rusland, Canada en de Verenigde Staten. De oppervlakte van China is meer dan 9 miljoen vierkante kilometer, 9.596.961 km² in totaal en is hiermee ongeveer 240 keer zo groot als Nederland. De hoofdstad van China is Peking.

De bevolking van China
De inwoners van China worden Chinezen genoemd. China heeft de meeste inwoners van alle landen ter wereld. Het totaal aantal inwoners is meer dan 1,3 miljard. Om het bevolkingsaantal toch in de hand te houden, heeft de regering er uiteindelijk voor gekozen om een regel in te voeren. Deze regel houdt in dat er per gezin maar één kind geboren mag worden. Maar dit geldt niet voor heel China, want in andere gebieden zijn er ook andere regels.

Handige feiten over China
» Een Chinees gezin in Nederland had een tijd geleden een huis gekregen met het huisnummer 4, maar zij wilden niet op dit nummer wonen, omdat het nummer 4 voor Chinezen een ongeluksgetal is samen met het nummer 7.
» China heet eigenlijk geen China, maar het Volksrepubliek China.
» China gebruikt een andere kalender dan ons. Zo is China niet in het jaar 2009, maar al in het jaar 4706 en dit is het jaar van de os.

Tips voor bij je spreekbeurt over China
» Leer je klasgenoten een aantal Chinese letters of woorden.
» Deel Chinese gelukskoekjes uit, dit zijn koekjes met binnenin een mooie uitspraak.
» Of deel kroepoek uit!
» Laat foto’s of filmpjes zien van China.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wikipedia en een reisbureau voor foldertjes enzo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier vind je een paar websites met leuke informatie:
http://www.spreekbeurten.info/china.html
http://www.chinarootsenreizen.nl/opmerkelijketen.html
http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20071205_eten01
Er zijn zóveel onderwerpen waarover je een Powerpoint kunt
maken: b.v. over de scholen in China of over de dingen die de Chinezen hebben uitgevonden. Maar ook over eten kun je een leuk verhaal maken. Wist je dat veel Chinezen gek zijn op honden- en kattenvlees?
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding