Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de beste tijd om een caravan aan te schaffen?

Een 2e de hands caravan. Voor of na de zomer en waarom?
En wat zijn de punten om een prijsindicatie te kunnen maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Na de zomer lijkt me de beste tijd, mensen willen niet de hele winter voor een stalling betalen als ze de caravan toch willen gaan verkopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na de zomer omdat veel mensen dan er achter komen dat b.v. de kinderen niet meer mee willen.
Bedenk wel dat caravans gekeurd moeten zijn op vandaag.
Ik heb het nu wel over stacaravans.
Mensen mogen niet zomaar een prijs vragen.
13 jaar geleden
Kwestie van vraag en aanbod. Hoe groter de vraag, hoe groter de prijs. Hoe groter het aanbod, hoe lager de prijs.

Voor de zomervakantie is de vraag heel hoog en na de zomervakantie het aanbod juist heel hoog.

Ik zou dus de komende maanden eens rondneuzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, na de zomer is de vraag prijs meestal lager i.v.m. o.a. stallingskosten.

Misschien is het beter om er eerst een te huren om te kijken of het bevalt.

De prijs van een 2e hands caravan wordt ondermeer bepaald door de leeftijd, de staat van onderhoud, is hij veel of weinig gebruikt (hoewel dat soms moeilijk te achterhalen is.
Verder hoe ziet ie er uit? Als je zelf niet rookt: stinkt hij naar rook?

Wat aankooptips:
Let op de sluiting van de deurtjes, de handgrepen en het gebruiksgemak. Is er voldoende bergruimte?
Hoe zijn de bedden?
Vraag naar een keuringsrapport. Vraag naar het onderhoudschema. Er bestaat geen keuringsplicht voor caravans maar dat zou wel nodig moeten zijn.

Past het gewicht van de caravan bij de toegestane trekvermogen van de auto? Let daarbij niet alleen het leeggewicht maar ook op het gewicht van de toegestane belading van de caravan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing