Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het nodig om je te laten vaccineren voor Bali?

Heb natuurlijk gegoogled, maar de ene site zegt van wel en de ander niet. Weten jullie het?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ongeacht de verblijfsduur worden de volgende vaccinaties voor Bali aangeraden: vaccinatie tegen DTP (Difterie, Tetanus en Polio) en vaccinatie tegen hepatitis A (besmettelijke geelzucht).
Bij een verblijf van langer dan twee weken wordt voor Bali inenting tegen buiktyfus aangeraden.
Op Bali komt geen malaria voor, dus daar hoef je geen rekening mee te houden.
De vaccinaties worden aangeraden, ze zijn dus niet verplicht. Maar om geen risico te nemen is het beter voor je gezondheid om het wél te doen!
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ja, dat wordt zeker aangeraden.
Betrouwbare info kan je vinden op www.lcr.nl , dit is het landelijk coördinatie centrum reizigersinfo, zover ik weet maakt de GGD ook gebruik van deze info.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het toch doen (voor de zekerheid) Balie ligt in Azië en het is een vrij arm land ik zou het drinkwater daar ook niet vertrouwen en het is daar soms nogal onhygienisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik jou was zou ik het wel doen. Deze site zegt dat je inentingen voor DTP en Hepatitis A moet hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie inderdaad verschillende antwoorden op google.
Je kunt zoiets het beste aan de GGD vragen,die moeten het weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet dat je aanvullende ziektekostenverzekering 2/3 of 3/4 vergoed. Dus voor het geld hoef je het niet te laten en de ergste bijwerking die deze vaccinaties over het algemeen geeft is 1 of 2 dagen een stijve arm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nergens voor nodig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, heb nog even mijn medisch boekje erbij gehaald, waarop ik lees, Typhim Vi, Revaxis, Avaxim en Hepatitis B. Malaria komt er niet voor. Wel kan incidenteel knokkelkoorts voorkomen. Pas ook op voor honden en katten die daar echt zwerfbeesten zijn. Vooral de honden zijn bacteriebeesten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben vroeger vaak in India Pakistan, Indonesie etc geweest zonder vaccinatie. Omdat tegenwoordig veel ziektekostenverzekeringen de vaccinaties betalen en er een lobby is om je voor het minste en geringste te laten inenten doen veel mensen het toch. Als het je niks kost zou ik het voor de zekerheid doen maar als je het zelf moet betalen (150-200 euro pp) zou ik het niet doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat moet, even bij de GGD informeren. Die zijn altijd up to date in welke vaccinatie's je moet hebben. Dit kan per jaar en regio wisselen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing