Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wordt ik van mijn vlucht gehaald als ik op een zwarte lijst sta, maar niet direct via schihol vlieg?

Passasiers die de opiumwet overtreden krijgen een reisverbod van 3 jaar voor bepaalde bestemmingen waaronder ook Curacao. Je mag niet direct vanuit schiphol hiernaartoe vliegen. Er bestaan wel ''sluiproutes'' dus via via reizen. Je kan vanuit brussel vertrekken naar curacao. Maar je moet overstappen in Amsterdam en dan gelijk doorgaan naar de transferhal. Je moet alleen door een paspoort/ticketcontrole. Kan je geweigerd worden als je transit bent? Want je moet niet door de douane of immigratie...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Als je op een zwarte lijst staat, zal je, zeker met een transit op een luchthaven waarvandaan jij niet mag vliegen, geweigerd worden bij de incheck. Want in deze tijd van computers is een zwarte lijst echt geen papiertje, hoor....
Ik zou dit idee maar heel snel uit m'n hoofd zetten, als ik jou was.

Tenzij je het juist wel leuk vindt om ophef te creëren : dan moet je het natuurlijk juist wel doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in Amsterdam moet overstappen zul je zeker gepakt worden. Uiteraard valt het nog extra op als een Nederlander vanuit België vliegt, via Amsterdam, terwijl hij/zij niet in een vliegtuig hoort te zitten...
Misschien is rechtstreeks vliegen vanuit België of Duitsland een betere optie...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing