Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op internat. vluchtn geldt dat v. elke koffer die is ingechecked,de passagier aan boord MOET zijn.Wat als koffer weg wordt en met andere vlucht komt?

Ik zag Aircrash Investigation op tv, over Lockerbie.

Daar ging het op het laatst over "baggage reconciliation". Die regel schrijft voor dat van elke koffer die is ingechecked, de passagier aan boord MOET zijn. Dit om te voorkomen dat een terrorist een bomkoffer inchecked, zelf te laat instapt en dus niet mee gaat, maar de bom wel.

Ik heb wel meegemaakt, dat mijn koffer weg was, en met een latere vlucht kwam en toen per koerier werd thuisbezorgd.

Maar dan klopt die baggage reconciliation niet meer, want dan gaat de koffer wel het vliegtuig in, maar de passagier vliegt niet mee met die vlucht, want ik was immers al thuis.
Of is dat de uitzondering?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
866

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als je te laat bij je vlucht aankomt, word je koffer uitgeladen. Als jij dan alsnog je vlucht haalt (zeg maar op het nippertje), dan zit jij wel in het vliegtuig maar je koffer dus niet. In dat geval word je koffer met de eerstvolgende vlucht naar dezelfde bestemming meegestuurd. In dat geval sturen ze dus je koffer inderdaad mee op een vlucht waar jij persoonlijk niet in zit, maar omdat jij de vlucht al hebt gemaakt je koffer toch moet worden verstuurd. Uiteraard word je koffer gescand op eventuele risico factoren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak is het zo dat jij in checkt en je koffer afgeeft. Daarna heb je nog ruim de tijd voordat je aan boord gaat van het vliegtuig. Veel mensen gaan dan wat eten of winkeltjes bekijken. Heb ook vaak horen omroepen dat de mensen aan boord moesten komen, als ze bij herhaling nog niet aan boord zijn word er omgeroepen dat hun koffer uit het vliegtuig word gehaald en ze niet meer mee kunnen. Het vliegtuig vertrekt dan zonder deze passagier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die SgtHollywood;

Het hele punt van baggage reconciliation is dat er geen bagage met een vliegtuig meegaat waarvan de eigenaar niet te achterhalen is. Een terrorist heeft er geen grip op of zijn koffer al dan niet zoekraakt, dus in dat geval is de kans van slagen van zijn aanslag ook een stuk kleiner. Als terrorist voor je bom uitreizen zal dus in praktijk niet goed werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding