Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is er te zien in Noorwegen in het gebied tussen Trondheim en de poolcirkel?

Dat gebied wordt voornamelijk gebruikt als doorreisgebied. Mensen doen dat vaak over de E6. Maar het is niet alleen de E6 die interessant is als route.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Een paar jaar geleden zijn wij een weekje bij Namsos in de buurt geweest. Namsos zelf is niet erg interessant. Het is wel een erg beroemd visgebied. We werden door de Noren erg raar aangekeken dat we daar waren en niet gingen vissen :-)
De natuur er omheen is erg mooi. Ik zou inderdaad als je er tijd voor hebt de Lofoten niet overslaan. Ben ik nog nooit geweest, maar schijnt erg mooi te zijn. Ook heb je noordelijker wel meer dorpen van Samen (Lappen) die verder gaan dan de toeristische tentjes waar je kaasschaven van rendiervel kunt kopen.
Als je met kinderen bent, is Namskogan nog wel heel leuk (en anders misschien ook wel), een combinatie van dierenpark en pretpark, met vooral inheemse dieren, elanden, lynxen, beren, veelvraten, dassen en zo, daar hebben wij een erg leuke dag gehad.
Noordelijker dan dat heb ik (nog) geen ervaring.

Toegevoegd na 3 minuten:
Overigens is het wel zo dat je verder naar het noorden niet echt veel keus hebt, want de enige weg daar is nog de E6, met wel hier en daar wat zijwegen het land in. Dat zal over het algemeen een grusvei zijn, een grindpad, hobbelig en soms op zijn minst avontuurlijk. Maar het is niet zo dat je een alternatieve route naar het Noorden kunt nemen, want die is er gewoon niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je hebt daar in ieder geval de Lofoten liggen. Daar zou ik zeker een dag rondkijken.

Toegevoegd na 7 minuten:
Er is nog veel meer te doen in het Noorden van Noorwegen.

Kijk eens op de site van het Noorse verkeersbureau (onderstaande link) en klik daar op het noorden.

http://www.visitnorway.com/nl/Storypaginas/Bestemmingen/

Hele fijne vakantie gewenst.

Toegevoegd na 23 minuten:
Met dank aan de reactie van corzijlstra:
De Lofoten liggen hoger.
Ik las de vraag te snel en dacht dat het ging over het gebied tussen Trondheim en de Noordkaap.
(toch zou ik je aanraden de Lofoten te bezoeken, is echt schitterend, als je meer dagen de tijd hebt, kun je ook eens mee met de walvis-sightseeing tour).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben voor mijn werk vaak in Kirkenes in het Noorden van Noorwegen geweest. In mijn hotel zaten ook vaak mensen die op weg (of terug) waren naar de noordkaap. Iedereen vond het een vreselijke vervelende lange reis, met nauwelijks interessante dingen. En die noordkaap is natuurlijk ook niet interessant. Dan kun je beter naar het 3-landenpunt in Vaals gaan, is veel leuker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing