Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn goede tips voor als je een last minute in augustus zoekt en advertentievalkuilen wil voorkomen?

Ik zie dat er wel wat vragen over last minutes zijn gesteld en heb deze vragen gelezen. Er zijn eerder vooral tips gevraagd over zonvakanties en welke sites last minutes aanbieden.

Als je googled op Last minutes krijg je de ene "aanbieding" na de andere. Dat is niet zo moeilijk. Ik denk echter dat het gewoon advertenties zijn en helemaal geen echte last minutes. Als ik op dergelijke advertenties klik ben ik met 4 personen toch nog erg veel geld kwijt.

Zijn er mensen die veel ervaring hebben met het zoeken en boeken van last minutes en kunnen aangeven op welke manier je kunt voorkomen in een advertentievalkuil te stappen (d.w.z. eigenlijk helemaal geen goedkope aanbieding te krijgen)?

Mijn budget is maximaal 1800 euro met vier personen. Normaal gesproken kunnen we daar drie weken makkelijk van kamperen, eten en uitjes van doen. Nu wil mijn dochter liever een keer vliegen. Het idee is om zo laat mogelijk nog wat te boeken omdat de bestemming niet heel veel uitmaakt. Voor mij wel, maar ik kan het wel een weekje in een hotel uithouden met een bietje bij het zwembad ;o)

Toegevoegd na 1 minuut:
Vragen die ik gevonden heb en waar ik nog niet veel mee kon:

http://www.goeievraag.nl/vraag/goedkoopste-last-minutes-zonvakanties-reizen.59464

http://www.goeievraag.nl/vraag/last-minutes-zoek-overkoepelende-site.112632

NB. Het kan zijn dat ik natuurlijk te vroeg kijk. Ik mik op begin Augustus!

Toegevoegd na 4 minuten:
(ik neem een biertje bij het zwembad, geen bietje ;o)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ga niet voor een touroperator site. Last minutes zijn niet meer zo goedkoop.
Wat wij altijd doen is ten eerste bedenken waar je graag naar toe wil. Vervolgens zoek je een bepaalde streek uit. Google vervolgens naar huisjes, hotels e.d in die streek. Check dan niet meteen de sites die bovenaan staan, maar zoek even wat verder.
Wij hebben nog geen enkele problemen gehad om op deze manier te boeken.
Boek zowiezo de reis en de vlucht apart. Check ook verschillende data als je de reis boekt een dag later of eerder kan je euro.s schelen.
Wacht niet te lang met boeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De allergoedkoopste manier is om met zijn vieren naar Schiphol te gaan en je daar bij de balie van een reisorganisatie te melden voor een last-minute die op die dag nog vertrekt.

Uiteraard is het makkelijker om dit met twee personen te doen dan met vier, maar op zich moet het te doen zijn.

Ik weet dat ze ook een internetsite hebben, maar daar zullen de prijzen ongetwijfeld hoger liggen dan op Schiphol zelf, omdat dit nog steeds in het voren geboekt kan worden, terwijl ze op Schiphol zelf juist de reizen verkopen die die dag nog vertrekken.

http://www.schiphol.nl/Reizigers/ReisbureauSchiphol.nl/LastMinutes.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel makkelijk: naar een reisbureau gaan! D-reizen valt qua prijs wel mee geloof ik, hoewel wij daar laatst een nogal gedemotiveerde medewerkster hadden.
Advies over vakanties krijgen is gratis, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. In de meeste reisbureaus kun je zeggen wat je (ongeveer) wilt en je budget noemen, de medewerkster kan je dan vaak verder helpen.

Fijne vakantie alvast!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing