16 jarige alleen naar new york ?
Ik wil misschien aan het eind van het jaar naar new york gaan , maar sinds mijn ouders niet meer willen gaan vroeg ik mij af of het mogelijk is dat ik alleen ga . Ik weet dat bij sommige luchtvaartmaatschappijen het kan dat je op je 16e alleen op vakantie gaat. Wat ik me dan afvroeg is hoe je dan toegelaten word in een hotel als 16 jarige ?
Mijn ouders hadden dat nooit goed gevonden. Die vonden het al heel wat toen ik op m'n 16e naar Texel wilde :-D Bedenk je ook de dingen waar je in 1e instantie niet aan denkt!
* wat doe je 's avonds? Alleen uit eten/stappen en alleen naar het hotel lopen? Of ga je om 9 uur naar bed...?
* heb je ooit alleen gevlogen? Weet je wat je moet doen op een vliegveld? De volgende x als je met je ouders gaat vliegen, moeten ze jou alles laten regelen! Op Schiphol, maar ook op het vliegveld in het vreemde land!
Mijn ouders hadden dat nooit goed gevonden. Die vonden het al heel wat toen ik op m'n 16e naar Texel wilde :-D Bedenk je ook de dingen waar je in 1e instantie niet aan denkt!
* wat doe je 's avonds? Alleen uit eten/stappen en alleen naar het hotel lopen? Of ga je om 9 uur naar bed...?
* heb je ooit alleen gevlogen? Weet je wat je moet doen op een vliegveld? De volgende x als je met je ouders gaat vliegen, moeten ze jou alles laten regelen! Op Schiphol, maar ook op het vliegveld in het vreemde land!
* Ik ga ervan uit dat je de taal goed spreekt..?
* Ga je alleen alle toeristische attracties doen of ga je op excursies?
* wat doe je als je bestolen wordt van al je geld en je pinpas? En de laatste;
Er is vast een reisorganisatie die groepsreizen naar New York organiseert. Misschien is dat een beter idee voor je (en voor je ouders...).
Klinkt natuurlijk minder stoer naar je vrienden toe, maar is misschien je enige kans ;-) En anders nog even 2 jaar wachten tot je 18 bent!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.