Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hallo wij willen met de trike en vouwwagen begin Juni via Duitsland en Zwitserland Naar Italie. Wie heeft er nog een mooie route? liefst binnendoor.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
761

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Wij gingen vroeger altijd via de Matterhorn. Routebeschrijving staat vast wel op internet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Richting Karlsruhe in Duitsland, en dan volgens mij de E35 naar Basel. Overnachten in een hotel in Luzern. De volgende dag via de Gotthardpass (zeer mooi!) naar Chiasso. Hier de Italiaanse grens over. Waar je dan heengaat ligt aan waar je moet zijn in Italië.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Mooie route!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk de meest voor de hand liggende route en tevens de kortste. Ik zou niet weten wat voor moois je tegenkomt tussen Koln en Basel. Verschrikkelijk saaie route, maar wel snel.
Ga eenmaal in Duitsland zo snel mogelijk de saaie snelweg op naar het zuiden om daar de Grand Saint Bernhard over te gaan en op de grens aan te komen in Aosta. Vanaf daar is het alleen maar mooi om te zien, en genoeg kampeermogelijkheden onderweg. Het allermooiste is om vanaf daar naar Elba te reizen (even doorrijden naar Piombino, mooie rit lang o.a. Pisa), het is maar een korte tocht eenmaal op de boot, maar Elba is wel echt de moeite waard, en zeker met een trike.
Ook kan ik absoluut Corsica aanraden, maar dit is toch Franse grond (ook al denken de meeste Corsicanen daar anders over), hiernaartoe kan je de ferry vanaf Genua al nemen..

Toegevoegd na 1 minuut:
En voor de terugweg.. ik deed deze reis meerdere malen (Corsica en Elba) ga dan terug via de lange mooie route door Oostenrijk en overnacht daar ook eens.. in de zomer is het er prachtig groen en volop campings te vinden!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk niet dat ze dit zoeken, maar het is zeker een fantastisch mooie route. Een vette +1

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding