Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb je 2 paspoorten nodig als je met zijn 2en gaat inchecken in een Nederlands hotel?

mijn vriendin is haar paspoort vandaag verloren

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vakantie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (8)

Nee, althans de laatste twee of drie keer dat ik met mijn vrouw in een hotel hier in Nederland heb verbleven was mijn paspoort voldoende.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee hoor. Je hoeft over het algemeen alleen maar 1 paspoort te overleggen. Soms zelfs helemaal niet.

1 telefoontje zal alles oplossen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat ligt aan het hotel, soms moet het, soms niet.

Heeft je vriendin een rijbewijs? In Nederland is dat ook een geldig identificatiemiddel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De kamer zal op een naam gehuurd worden en van die persoon zal een paspoort nodig zijn.
Tegenwoordig is overigens een rijbewijs ook weer een geldig legitimatiebewijs heb ik bij de notaris gemerkt dus wie weet is dat ook voldoende
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heb afgelopen zaterdag in mercure hotel in Tilburg overnacht. Het vouchier dat ik via mijn mail kreeg was voldoende. We waren met 2 personen en er was geen enkel paspoort nodig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, het is genoeg als jij je paspoort toont.

Even een stukkie tekst gekopieerd uit een artikel op de website van College Bescherming persoonsgegevens:

Wettelijke registratieverplichting Wetboek van Strafrecht
De verplichting tot het bijhouden van een registratie van gasten van nachtverblijven wordt
bepaald door artikel 438 van het Wetboek van Strafrecht. Artikel 438 WvSr schrijft voor dat de houder
van het nachtverblijf:
– bij aankomst van een gast een geldig reisdocument of identiteitsbewijs verlangt en daarvan
aantekening maakt (eerste lid, onder 1e), en diens naam, beroep of betrekking, woonplaats en dag
van aankomst moet aantekenen (eerste lid, onder 2e);
– bij vertrek van de gast de dag van vertrek aantekent (eerste lid, onder 2e);
– het register op aanvraag vertoont aan de burgemeester of een door deze aangewezen
ambtenaar.
Dit voorschrift betekent dat de houder van het nachtverblijf verplicht is een identiteitsbewijs in te
zien van de gast, niet van meereizende echtgenoten, minderjarige kinderen en reisgezelschappen,
en te noteren welk identiteitsbewijs de gast heeft getoond.

Link naar de pdf waar dit in staat:
http://www.cbpweb.nl/downloads_adv/z2007-01131.pdf?refer=true&theme=purple
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, let trouwens op dat je nooit je paspoort achterlaat. Het mag trouwens niet eens...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing