Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet ik niet vergeten?

Heerlijk, vannacht ga ik lekker op vakantie voor 18 dagen. Mijn koffer ligt al meer dan een week klaar en alles is klaar voor het vertrek.
Toch heb ik vaag het idee dat ik iets (belangrijks) vergeet.
Iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vakantie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Wat ik altijd op het nippertje bijna vergeet zijn medicijnen. En dan niet alleen de 'voorgeschreven' medicijnen (wat en ramp is, want dan kun je écht terug of je bent twee, drie vakantiedagen kwijt met artsen opzoeken)m maar vooral ook de gewone paracetamol en dergelijke ,wat eigenlijk in je ehbo-doos thuishoort. Wat wel minder rampzalig is want overal te koop.
En ik vergeet altijd de blikopener ; thuis gebruik je die zelden meer, maar in het buitenland hebben ze nog relatief weinig van die rits rats blikjes.

Toegevoegd na 1 minuut:
Verder hangt het er ook een beetje vanaf of je gaat kamperen of in een hotel, en hoe ver weg je ongeveer gaat. Met kamperen is de kans dat je iets essentieels vergeet veel groter, maar dat geeft ergens ook wel de charme er aan ; je moet improviseren. Maar zolang je in een (west)europees land blijft waar alles zo ongeveer te koop is, zul je je vakantie wel doorkomen zonder wat dan ook.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Paspoort/ID-kaart, GSM, een goed boek, zonnebrandcreme, je reisverzekering, voldoende valuta voor/tijdens de reis, ANWB lidmaatschap. Zouden voor mij punten zijn die ik geregeld zou hebben voordat ik überhaupt mijn koffer zou inpakken. Los hiervan zou ik de koffer pas inpakken op de dag voor vertrek. En niet al een week van te voren. Want dan heb je juist het idee dat je wat vergeet. Aldus mijn eigen ervaringen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je vriendin.

http://www.youtube.com/watch?v=CGBiQ3EC8Dw
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien handig om eerste even de inhoud van je koffer op te noemen. Want op afstand is het wat lastig te 'bedenken', of jij iets belangrijks ben vergeten ;-p.
Check in ieder geval even je paspoort en pinas, dan kun je (wat je vergeten bent) altijd nog op je vakantieadres kopen ;-).

Suc6 en alvast een hele fijne vakantie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nagelknippertje, mini-schaakbord, zaklantaarn enaansluitkabel fototoestel/PC.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing