Ik wil graag reizen, maar mijn vriendin denkt hier anders over, wat te doen?
Ik ben een jongen van 22 jaar en mijn uiteindelijke droom is voor langere periodes te gaan reizen. Het liefst ga ik dit al op korte termijn doen en ik heb door leuk werk genoeg geld ter beschikking. Ik wil backpacken in Australië, ik wil Amerika zien en het liefst van allemaal wil ik Azië bewonderen. Deze droom koester ik al sinds mijn 13e/14e jaar oud. Naast dat ben ik het perfecte voorbeeld van innerlijke rust en een uitmuntende soloist, ik kan goed tegen alleen zijn en dat doe ik ook het liefst als ik ga reizen, dan heb ik alle tijd en kan ik gaan en staan waar ik wil.
Sinds 2 jaar heb ik een vriendin waar ik veel van hou en doe alles met haar, alleen heeft ze andere ideeen over mijn zogenaamde reisplannen. Ze wil zelf vastigheid en een carriere maken hier in Nederland, terwijl ik absoluut zo snel mogelijk wil maken dat ik hier weg ben. We kunnen het op veel punten zeer goed vinden met elkaar. Alleen mocht ik gaan reizen, dan is dat pas over enkele jaren als zij klaar is met de huidige opleiding en een huisje, boompje en beestje heeft.
Persoonlijk moet ik daar niet aan denken. Nu heb ik mezelf al weten te schikken en heb voorgelegd dan 2x per jaar een maand weg te gaan via de reizen die Travelactive.nl aanbiedt. Wil ze mee? Geen probleem, als ze maar niet een blok aan mn been wordt waar ik bang voor ben.
Wat kan ik in deze situatie doen? Uitmaken vind ik geen optie, maar ik wil wel mijn droom kunnen najagen op de manier die ik zelf al jaren in gedachte heb.
Anyone? =)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.