Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hebben jullie dat nou ook dat je bijv. de Taj Mahal hebt gezien, maar niet in je eigen land bijvoorbeeld de hunebedden bij Assen?

Ik heb veel gereisd en zoveel prachtige plekken gezien, maar ik schaam me wel eens dat ik Nederland een heleboel dingen niet heb gezien. En ik weet dat er genoeg interessante dingen zijn, maar daar is het gewoon nog niet van gekomen!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vakantie
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mooie vraag, en inderdaad, waarom eigenlijk?
Ik heb zelf ook veel gereisd, heb alle continenten al bezocht en m'n ogen uitgekeken.
Maar de hunnebedden.....mwoah.
Ik denk dat je, als Nederlander zijnde, meer geinteresseerd bent in andere culturen, volkeren en landen dan in dat van je zelf.

Dat geldt overigens ook voor anderen hoor:
Je moet de Italianen de kost geven die nog nooit in Venetie of Pisa zijn geweest, om maar wat te noemen.

En die hunnebedden lopen niet weg, dus dat kan altijd nog toch, op een pesioengerechtigde dinsdagmiddag...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goed verwoord, en inderdaad, een van mijn vriendinnen komt uit India en zij heeft nog nooit de Taj Mahal gezien.
En dat die hunebedden dan komen op een pensioengerechtigde dinsdagmiddag......helemaal mee eens!

Andere antwoorden (6)

Nou dat schamen vind ik een beetje onzin. Je kunt niet alles zien. Bovendien zijn die hunebedden in Drenthe niet erg indrukwekkend hoor. Zeker niet in vergelijking met de Taj Mahal.
Als je per se iets wil bekijken in Nederland dan adviseer ik je dat zeker te doen, want dan geniet je èn je bent "de schaamte voorbij".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee.

Mijn houding is meer van: Ik heb nu de mogelijkheden & ben fit. Als ik later met pensioen ga heb ik genoeg tijd om ook dichterbij huis dingen te doen. En als je gezondheid minder wordt, kan je toch leuk nieuwe dingen bezoeken, maar hoef je er niet ver voor te reizen.

Dat betekend niet dat ik dingen niet zie. Maar dan meestal meer toevallig, als ik bv een groep buitenlandse gasten ontvang. Dan staan kinderdijk, deltawerken en friese meren bv wel op het programma.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, ik herken hier wel iets in.
Ik heb de Taj Mahal dan ook nog niet gezien, maar reis veel, heb zo goed als alle continenten al gehad, veel gezien. De hunebedden heb ik vroeger op school al gezien, maar net als jij mis ik wel andere Nederlandse hoogtepunten (evenals punten in Duitsland en België).

Mijn redenatie is: Ik ben nu nog jong en goed ter been. Later, als ik misschien slechter ter been ben, te oud om veel en ver te reizen, dan kan ik altijd de schade in eigen land nog inhalen. Voordeel is dan dat die dingen voor mij ook nog net zo nieuw zijn als dat de Taj Mahal eens geweest is voor jou.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zeer herkenbaar. Daarom zijn we vanaf vorig jaar ook in eigen land vakantie gaan vieren. Als het weer een beetje meezit, is het nergens beter dan in Nederland.
Je denkt altijd, Nederland kunnen we altijd nog zien dus we gaan maar naar het buitenland.
We bezochten vorig jaar Texel, Ameland, Schiermonnikoog
en Friesland, want daar kom je niet vaak (lees:nooit)
als je in Brabant woont. Het is ons absoluut niet tegen gevallen.
Het buitenland blijft natuurlijk ook trekken als je van reizen houdt, dus we zijn ook in het buitenland geweest, maar Nederland heeft absoluut onze verdiende aandacht.
Het is ons opgevallen dat mensen in de horeca erg vriendelijk zijn t.o.v. wat we soms in het buitenland meemaken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb een jaar in Londen gewoond. Ik heb daar ook bijna niets bezocht omdat ik altijd dacht dat komt er wel van, dat kan altijd nog.

Ik heb dit in Nederland ook altijd gehad. Mijn verloofde is van buiten Nederland en we hebben inmiddels wel het een en ander bezocht in Nederland.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zeker wel. Om naar bezienswaardigheden in eigen land te gaan, kun je gewoon een dagje vrij nemen. Bij een reis naar het buitenland ben je er echt helemaal uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding