Emigreren naar Portugal voor relatie?
Hallo, ik ben een man van 24 en ik heb nu sinds een jaar een relatie met een Portugese. Nu ben ik hier voor korte tijd gaan wonen (3 maanden icm met mijn studie) om te proeven van het land en de cultuur, ik heb al een deel van een taalcursus gevolgd alleen het blijft nog moeilijk. Nu is het zo dat mijn vriendin absoluut niet naar Nederland wil komen om te wonen, dus het is zo dat ik de stap zou moeten maken naar Portugal te verhuizen. Van de ene kant, ik heb het voor haar over. Van de andere kant, ik mis mijn vrienden en familie nu al, en mis soms het voor mij 'mooie' Nederland. De patat speciaal, frikadellen, op stap met vrienden, 's avonds ff langs bij vrienden of familie... Mijn ouders. Ik zit een beetje met een dilemma, dit omdat ik mijn vriendin niet kwijt wil, maar ik ook momenten heb dat ik twijfel aan het leven in Portugal, het land is prachtig en het eten is ook erg lekker. Maar ik zou het doen voor mijn vriendin.. Alleen het gemis en de heimwee maken mij bang mocht ik die keuze maken. Iemand enig idee of tips?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.