Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik zou graag advies willen over het maken van een whiskey trail in Schotland.

In schotland zijn veel destilleerderijen en het bezoeken van een aantal achter elkaar wordt een whiskey trail genoemd. Er zijn verschillende reizen en websites over.

Omdat ik ze in een week niet allemaal kan bezoeken wil ik graag weten of mensen met ervaring mij advies kunnen geven over een zelf te maken whiskeytrail, of een bestaande te volgen.

Toegevoegd na 44 minuten:
Ik denk zelf om een paar distilleerderijen te bezoeken en ook vooral in de natuur te lopen en door schotland te rijden. Waarschijnlijk ergens in de highlands. Is ook handig als het makkelijk te bereiken is.

Toegevoegd na 46 minuten:
Excuus aan het Schotse volk. Ik wil graag jullie "whisky" proeven.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Deze hebben wij jaren geleden gedaan en was heel leuk.
We zijn met eigen auto gegaan en als je ze hebt bezocht is het ook wel genoeg geweest.
Toen wij er waren stonden er langs de weg bordjes waarop je de route kon volgen.
Zo ongeveer zoals hier fiets routes of ANWB routes worden aangegeven.
Wel een beetje oppassen als je nog moet rijden want ze laten je overal proeven.
Bij als ik me goed herinner Glenfiddich kreeg ik een soort likeurtje en die was heerlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb geen ervaring, dat vooropgesteld.
Ik zou voor een eerste keer kiezen voor een bestaande trail. Lang niet alle distilleries zijn ook te bezichtigen, en waarom zou je het wiel opnieuw gaan uitvinden? Ik zou ieder geval Talisker aandoen, maar dat is een persoonlijke keuze. Misschien kun je een favoriete whisky uitzoeken en kijken of er een bestaande trail is waar de distillery van deze whisky in zit.
En nog wat: als je naar Schotland gaat is het whisky (daar zijn ze nogal precies in, met e erin is Iers).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het gedaan, realiseer je wel dat als je eenmaal het hele proces hebt gezien is een tweede derde en vierde keer minder boeiend is. De processen zijn vrijwel gelijk en buiten dat zijn in de praktijk maar een beperkt aantal van de distilleerderijen te bezoeken (Glenfiddich, Glenlivet, etc)
Zie het als naar Amstel, Heineken en Grolsch bezoeken.

Ik zou zeggen ga naar Schotland en ga de whiskytrail rijden vanuit Dufftown en geniet van de schitterende highlands en ga lekker ouwehoeren met de plaatselijke bevolking in de lokale pub en drink daar de lokale whisky. Hele vriendelijke mensen de Schotten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing