Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar ligt nou eigenlijk het Midden-Oosten ?

en welke landen zijn allemaal Midden-Oosten landen ?
Is Marokko bijvoorbeeld een Midden-Oosten land ? Dat lijkt me raar als het westelijker ligt dan Nederland.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

De landen en gebieden die tot het Midden-Oosten worden gerekend kunnen enigszins variëren, maar in het algemeen gaat het in ieder geval om:

Bahrein
Egypte
Irak
Iran
Israël
Jemen
Jordanië
Koeweit
Libanon
Oman
Palestijnse Autoriteit
Qatar
Saoedi-Arabië
Syrië
Verenigde Arabische Emiraten

Marokko behoort niet tot het midden oosten, maar tot Noord Afrika.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Marokko is een noord afrikaans land. Het midden oosten is meer saudi arabie, irak, iran, pakistan etc en dan vanaf india wordt het het oosten/ azië
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebieden die tot het Midden-Oosten worden gerekend kunnen enigszins variëren, maar in het algemeen gaat het in ieder geval om:

Bahrein
Egypte
Irak
Iran
Israël
Jemen
Jordanië
Koeweit
Libanon
Oman
Palestijnse Autoriteit
Qatar
Saoedi-Arabië
Syrië
Verenigde Arabische Emiraten

Afhankelijk van de bron worden hier ook nog een of meerdere van onderstaande landen bij gerekend:

Afghanistan
Libië
Soedan
Turkije

Tot slot worden soms ook nog een of meerdere van onderstaande landen bij het Midden-Oosten in brede zin gerekend:

Algerije
Armenië
Azerbeidzjan
Cyprus
Djibouti
Eritrea
Georgië
Marokko
Pakistan
Somalië
Tunesië
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat laatste klopt volgens mij niet. Algerij en Marokko horen bv niet bij het Midden-Oosten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jawel in sommige gevallen wel... , kijk wat erboven staat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan iemand die 2 minnen uitleggen..?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IK WORD ZO GEK VAN DIE MINNEN... MENSEN ZEG DAN WAAROM! WAAROM GEVEN JULLIE DIE MINNEN?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien omdat die wikipedia pagina het eigenlijk niet veel duidelijker maakt. Eerst wordt er een duidelijke regio aangegeven en daarna kunnen er ineens landen bijhoren die ver buiten die regio liggen. (heb zelf wel +je gegeven) Het is mij nog steeds niet duidelijk of het een regio is, of dat het een verzamelnaam is om aan te geven dat het een moslimland is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, is alleen maar om mensen op de kast te jagen volgens mij. Catcher krijgt er vast nog veel meer omdat ie zegt dat ie er gek van wordt.
ItisILeClerc
13 jaar geleden
Uiteraard, klagen is vragen.
Hoppa, van mij ook eentje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Itisileclerc, mensen als jij, horen hier niet thuis op GV!
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image