Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is Edwards opa fiets een goede fiets?

Ok, hier ben ik weer. Na wat adviezen hier en wat googlen, kom, ik op deze fiets uit. De mannelijke versie van de omafiets, en wel heel erg betaalbaar! Is het mogelijk om voor deze prijs een fiets te kopen die je echt zwaar kan belasten? Hij heeft in ieder geval wel een dubbele stand, en de velgen schijnen dubbel uitgevoerd te zijn!
Echter, ik ken heel het merk niet, en de enigste info die ik vind zijn van verkopers. Niet echt objectief dus.
Kan iemand mij objectief vertellen of dit echt een stevige fiets is? Want ik heb al 2 fietsen in een jaar tijd versleten met een slag in het wiel...
http://www.posja.nl/Webwinkel-Product-4656884/Edwards-opafiets-transportfiets.html

Toegevoegd na 35 minuten:
wat een negativiteit ;-)
Maar is het niet een ongelovelijk vooroordeel dat een fiets minimaal 1000 euro moet kosten, en anders is het rotzooi?
En ik heb liever 1 van 150 euro die een jaar meegaat, als 1 van 1000 die 5 jaar meegaat...
anyway.. ik wil tot 250 euro gaan.. max!
Maar heeft niemand daadwerkelijk ervaring met deze?

Toegevoegd na 40 minuten:
zou het is niet gewoon kunnen dat deze goedkoop is omdat hij gewoon SIMPEL is? Geen versnellingen, automatische verlichting, geen duur aluminium etc? Kan dus weinig kapot gaan...
p.s. het is Nederlands merk, geen chinees.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Wel het lijkt me inderdaad een fiets van onbekend makelij. Nu wil dat natuurlijk niet alles zeggen maar toch, verder als het een goede fiets is en je denkt deze aan te schaffen. Bedenk dan wel een nieuwe fiets moet naar enig gebruik terug naar de fietsenmaker voor het bijspaken ketting spannen enz. En wat versta je onder zwaar belasten ( de hoek van een stoeprand is zelfs voor een autovelg te scherp). Ga kijken bij de fietsenmaker vraag bij de koop een 1 gratis servicebeurt na X tijd veel doen dit je moet het wel vaak zelf vragen. En zoals met alles is het ook met fietsen een prijs kwaliteits verschil, maar let wel merk kost ook geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Gezien de prijs lijkt het me, dat je er beter één van spaanplaat kunt kopen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik zo naar de prijs kijk, dan vermoed ik ook niet dat de fiets zo ontzettend goed en stevig is als dat jouw wensen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een GOEDE fiets wilt, die een normale levensduur heeft met de overbelasting die je van plan bent, dan zul je moeten investeren in een GOEDE fiets, dus niet deze. Een echte goede fiets is uiteindelijk goedkoper dan elke paar jaar een nieuwe slechte fiets (en met een slag in het wiel kun je ook gewoon het wiel vervangen, dan heb je niet gelijk een nieuwe fiets nodig).
Of je koopt deze en je went jezelf toch aan niet al je kranten in 1 keer mee te nemen - kiezen of delen.

Het lijkt erop dat je op zoek bent naar DE fiets die een belasting van 200 kilo aankan, zonder enige onderhoud, en voor maximaal 150 euro.
Dat gaat niet lukken, dat kan ik je garanderen.

Toegevoegd na 40 minuten:
Een fiets hoeft zeker geen 1000 euro te kosten. Maar je formuleert een aantal eisen waaraan alleen een goede fiets kan voldoen, en die kost geld. Voor 250 euro heb je die niet.
Als je een degelijke fiets in 5 jaar kapotkrijgt, vraag ik me wel af wat je ermee doet, dat kan niet alleen zwaar belasten zijn. Je zult hoe dan ook iets aan onderhoud moeten doen.
Maar goed, je wilt alleen horen dat een fiets van 150 euro best zonder onderhoud elke dag 200 kilo kan torsen omdat je te lui bent om je kranten in twee rondes te doen - prima. Koop vooral de fiets die je in gedachten hebt en beschouw 'm dan ook als wegwerpfiets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk is dit een product van Chinese makelij. Alle waar naar z'n geld, dus pas daar mee op....!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een wiel met 13 spaken zal niet echt zwaar belast kunnen worden. Let ook goed op de maat, 57 cm is een behoorlijk frame. Ik zou eens op werkplaats kijken voor een fiets met stalen frame.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vrees dat als je weinig geld uitgeeft aan een fiets, hij ook minder lang mee zal gaan. Je hebt zelf aan de vorige twee fietsen wel gemerkt hoe kwetsbaar die dingen kunnen zijn.

Toen ik een tijdje buiten de stad ging wonen, heb ik voor 100 euro een fiets gekocht om naar het station te rijden. (Mijn goede fiets bleef staan in de stad waar ik werkte en al m'n activiteiten en vrienden had.) Die fiets is precies een jaar meegegaan, en toen was ook werkelijk alles verroest en/of kapot - inclusief het grappige mandje voorop. Het was toen wel prima voor een jaar, en daarna heb ik een permanente oplossing gezocht.

Voor mij zou het geen permanente oplossing zijn om ieder jaar weer het gedoe te hebben van weer een nieuwe fiets te moeten uitzoeken voor 100 euro. Ik ben blij nu een fiets te hebben die lang meegaat, en me met andere dingen bezig te kunnen houden. Gelukkig heb ik een goede fiets aan kunnen schaffen via het fietsplan van mijn werk. Anders had ik er ook nooit zo veel geld aan uit kunnen geven. Maar dan had ik alsnog voor een goed tweedehands fiets gekozen. Die prijzen liggen namelijk veel lager, maar als je ze goed uitkiest kun je dan wel een fiets hebben die 10 jaar of langer meegaat. Zonder zorgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing