Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is Edwards opa fiets een goede fiets?

Ok, hier ben ik weer. Na wat adviezen hier en wat googlen, kom, ik op deze fiets uit. De mannelijke versie van de omafiets, en wel heel erg betaalbaar! Is het mogelijk om voor deze prijs een fiets te kopen die je echt zwaar kan belasten? Hij heeft in ieder geval wel een dubbele stand, en de velgen schijnen dubbel uitgevoerd te zijn!
Echter, ik ken heel het merk niet, en de enigste info die ik vind zijn van verkopers. Niet echt objectief dus.
Kan iemand mij objectief vertellen of dit echt een stevige fiets is? Want ik heb al 2 fietsen in een jaar tijd versleten met een slag in het wiel...
http://www.posja.nl/Webwinkel-Product-4656884/Edwards-opafiets-transportfiets.html

Toegevoegd na 35 minuten:
wat een negativiteit ;-)
Maar is het niet een ongelovelijk vooroordeel dat een fiets minimaal 1000 euro moet kosten, en anders is het rotzooi?
En ik heb liever 1 van 150 euro die een jaar meegaat, als 1 van 1000 die 5 jaar meegaat...
anyway.. ik wil tot 250 euro gaan.. max!
Maar heeft niemand daadwerkelijk ervaring met deze?

Toegevoegd na 40 minuten:
zou het is niet gewoon kunnen dat deze goedkoop is omdat hij gewoon SIMPEL is? Geen versnellingen, automatische verlichting, geen duur aluminium etc? Kan dus weinig kapot gaan...
p.s. het is Nederlands merk, geen chinees.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
4.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies! Wat kan hier kapot aan gaan?
Ok, de trappers en ketting... DAT moet inderdaad erg stevig zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan ik in de winkel zien hoe snel hij roest?
Maar ik zou het evengoed wel kunnen doen, ik heb een zaak in Rotterdam gevonden die ze verkoopt, iets duurder wel, maar dan kan ik hem tenminste zien, en misschien proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hm.. eigenlijk heb ik dat precies wel eens gedaan... :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Postbezorger. Heb gisteren een bakfiets gekocht, maar ken er nog niet mee omgaan.
Verkoop ik weer.
Mijn missie continues ;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wel het lijkt me inderdaad een fiets van onbekend makelij. Nu wil dat natuurlijk niet alles zeggen maar toch, verder als het een goede fiets is en je denkt deze aan te schaffen. Bedenk dan wel een nieuwe fiets moet naar enig gebruik terug naar de fietsenmaker voor het bijspaken ketting spannen enz. En wat versta je onder zwaar belasten ( de hoek van een stoeprand is zelfs voor een autovelg te scherp). Ga kijken bij de fietsenmaker vraag bij de koop een 1 gratis servicebeurt na X tijd veel doen dit je moet het wel vaak zelf vragen. En zoals met alles is het ook met fietsen een prijs kwaliteits verschil, maar let wel merk kost ook geld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus een nieuwe fiets moet sowieso altijd bijgesteld worden?
Wat ik onder zwaar belasten versta.. ca. 60 kilo post op bagagedrager?
Moet toch mogelijk zijn, ik zie zo vaak mensen ergens achterop zitten die me zwaarder lijken als 60 kilo...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou moeten is natuurlijk een groot woord het is altijd beter, zeker omdat je er intensive gebruik van gaat maken. vraag ook hoelang de garantie is, en vertel niet waarvoor je hem gebruikt. Want wat je zecht klopt vaak zit er wel meer gewicht op de bagagedrager dan 60 KG, maar dat is meestal niet zo vaak, hoewel bij jouw het gewicht afneemt onder het bezorgen. Zo'n drager staat garant voor 25 / 30 KG. let wel hier zit vaak een hoge factor op. Dit doet men om zich in te deken ( bagage drager breekt iemand achterop gewond proces). je zou bijvoorbeeld op deze fiets ook een drager voor kunnen plaatsen bak erop en 15/20 KG laden. En laat ze maar praten prijs kwaliteit zecht ook niet altijd wat ik bedoel een dure fiets hoeft niet goed te zijn. ps spaak 13 zecht alleen iets over de dikte. Wat wel advies is kijk of deze fiets bij de fietsenmaker in de beurt te koop is. Als daar deze fiets veel duurder is zeg het dan vaak is er dan iets aan te doen. Maar ga niet over een paar euro's zeuren want daar is de service ook na.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je gelijk hebt. Fabrikant wil zich indekken. Ik zie fietsen met een bagagerek van kleine spijltjes, en dan mag er 25 kilo op. Ik heb inmiddels een Union postcodefiets, superdik staal, bagagerek 1 met het frame, KAN niet steviger. en NOG staat er in de papieren dat er maar maximaal 25 kilo op mag? Nou, ik wil je vertellen, je mag er gerust achter op zitten hoor, geen probleem.
Voorrek heb ik ook.. daar mag maximaal 10 kilo op volgens de fabrikant. Maar DIE constructie is wat minder stevig gemaakt, dus daar zal ik niet al teveel overheen gaan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen antwoord op mijn vraag... maar beter als de rest, in verband met de tip.

Andere antwoorden (6)

Gezien de prijs lijkt het me, dat je er beter één van spaanplaat kunt kopen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze fiets is dubbel aluminium uitgevoerd, extra dikke banden, dubbele velgen, dubbele stang..
weet je zeker dat 1 van spaanplaat sterker is?
En alleen vanwege de prijs?
Stel, ik zou er 10 kopen, en ze op een website zetten voor 500 per stuk? Ben je dan wel positiever over de fiets?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Marius, met het merk heb ik geen ervaring, maar ik heb ooit wel eens zo'n goedkope fiets gekocht. Binnen een week beginnen de eerste boutjes en moertjes los te trillen, omdat ze niet geborgd zijn. Ik garandeer je ook, dat je binnen een jaar nieuwe binnen en buitenbanden nodig zult hebben. Dit is geen negativiteit, maar realiteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Loenie, van die rollator is correct , maar ik dacht, dat ik er één had aangeschaft met ingebouwde (lichtroze) pinguin.
Ik heb daar geen zuurstoffles uit kunnen halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Moolkeesje
dus omdat jij er ooit 1 goedkope fiets kocht die niet goed was, zijn ALLE goedkope fietsen bagger?
Ik vind dat niet echt overtuigend overkomen...
Als ik zo naar de prijs kijk, dan vermoed ik ook niet dat de fiets zo ontzettend goed en stevig is als dat jouw wensen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsja... maar heb je er ervaring mee? Ik google me suf, maar ik vind alleen zeer positieve info, dat hij zo stevig is enzo. Maja.. is wel info van de verkopers, dus die info is waarschijnlijk even betrouwbaar als info van iemand die deze fiets niet kent.
Maar ik denk wel, als hij echt zo slecht zou zijn, dan zou hij niet door zoveel zaken verkocht worden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben er niet positief over, want ik heb er geen ervaring mee ;-)
En c4th blijkbaar ook niet, hij is alleen negatief omdat de fiets te goedkoop is.
Dus als ik deze fiets koop, en ik maak de prijs 500 euro, dan wil c4th het misschien wel van me kopen...
Als je een GOEDE fiets wilt, die een normale levensduur heeft met de overbelasting die je van plan bent, dan zul je moeten investeren in een GOEDE fiets, dus niet deze. Een echte goede fiets is uiteindelijk goedkoper dan elke paar jaar een nieuwe slechte fiets (en met een slag in het wiel kun je ook gewoon het wiel vervangen, dan heb je niet gelijk een nieuwe fiets nodig).
Of je koopt deze en je went jezelf toch aan niet al je kranten in 1 keer mee te nemen - kiezen of delen.

Het lijkt erop dat je op zoek bent naar DE fiets die een belasting van 200 kilo aankan, zonder enige onderhoud, en voor maximaal 150 euro.
Dat gaat niet lukken, dat kan ik je garanderen.

Toegevoegd na 40 minuten:
Een fiets hoeft zeker geen 1000 euro te kosten. Maar je formuleert een aantal eisen waaraan alleen een goede fiets kan voldoen, en die kost geld. Voor 250 euro heb je die niet.
Als je een degelijke fiets in 5 jaar kapotkrijgt, vraag ik me wel af wat je ermee doet, dat kan niet alleen zwaar belasten zijn. Je zult hoe dan ook iets aan onderhoud moeten doen.
Maar goed, je wilt alleen horen dat een fiets van 150 euro best zonder onderhoud elke dag 200 kilo kan torsen omdat je te lui bent om je kranten in twee rondes te doen - prima. Koop vooral de fiets die je in gedachten hebt en beschouw 'm dan ook als wegwerpfiets.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tsja... het is geen onwil van mij. Alsof ik te gierig ben om mijn portemonnee te trekken ofzo. Maar ik ben al langs een paar handelaren geweest, en een beetje fiets van een merk kost gewoon minimaal 500! En dat HEB ik gewoon niet!
Dus ja... laat ik het dan maar als een wegwerpfiets beschouwen, die minimaal gewoon een jaar mee moet gaan.
Vraagt blijft, kan deze het aan. Het lijkt me wel robuust... en onderhoud wil ik best wel laten uitvoeren regelmatig.. enne.. gaat niet alleen om lui zijn hoor... ik ben zelf gewoon al nogal zwaar ;-) Dus ook zonder ballast moet hij gewoon stevig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarom gaf ik bij een van je vorige vragen ook aan: koop een merkfiets. Desnoods tweedehands, dat scheelt al veel, en dan heb je toch een betere fiets dan deze nieuwe.
Kwaliteit kost domweg geld, en geloof me, dat is ècht goedkoper uiteindelijk dan steeds wegwerpfietsen kopen. En onthoud dat een slag in het wiel niet betekent dat je de hele fiets moet wegdoen, een nieuw (goed) wiel is veel goedkoper dan een nieuwe fiets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben ik met je eens. Als die wiel het enigste was, dan had ik gewoon een goed wiel gekocht! Desnoods van een meier ofzo!
Ben al aan het marktplaatsen voor een transportfiets... zie ze idd al voor 80 euro ofzo.
Maar is een merkfiets per definitie goed? Bij 1 van mijn vorige vragen werd ik gewezen op een transportfiets.. en daarop googlend kwam ik nu eenmaal op DEZE fiets uit!
En nu word DEZE fiets weer de grond ingeboord! Is onbekend merk per definitie slecht?
Deze heeft wel extra brede banden, heb ik al gevraagd. Dat scheelt al een hele hoop...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
trouwens... elke dag 200 kilo?
neuh...
2 x per week een uurtje rond de 175 kilo, dat wel. Met een enkele uitschieter naar boven.
Andere mensen zitten toch ook wel eens achterop een fiets bij iemand? Zal niet altijd een duur merkfiets zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een fiets in goede staat kan best 2 personen hebben. Maar zodra er een slag in het wiel komt, bijvoorbeeld door verkeerde spaakspanning of door onzorgvuldig parkeren in zo'n fietsklem, heb je kans dat bij zo'n belasting het wiel dubbelklapt en je een lelijke klapper maakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oftewel: Elke fiets in goede staat zou het aankunnen?
(want ik heb het niet over urenlang rijden met zo'n belasting).
Als je het maar goed onderhoud, zeg maar...
Waarschijnlijk is dit een product van Chinese makelij. Alle waar naar z'n geld, dus pas daar mee op....!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een wiel met 13 spaken zal niet echt zwaar belast kunnen worden. Let ook goed op de maat, 57 cm is een behoorlijk frame. Ik zou eens op werkplaats kijken voor een fiets met stalen frame.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
huh? maar ik tel 36 spaken?
Ik vrees dat als je weinig geld uitgeeft aan een fiets, hij ook minder lang mee zal gaan. Je hebt zelf aan de vorige twee fietsen wel gemerkt hoe kwetsbaar die dingen kunnen zijn.

Toen ik een tijdje buiten de stad ging wonen, heb ik voor 100 euro een fiets gekocht om naar het station te rijden. (Mijn goede fiets bleef staan in de stad waar ik werkte en al m'n activiteiten en vrienden had.) Die fiets is precies een jaar meegegaan, en toen was ook werkelijk alles verroest en/of kapot - inclusief het grappige mandje voorop. Het was toen wel prima voor een jaar, en daarna heb ik een permanente oplossing gezocht.

Voor mij zou het geen permanente oplossing zijn om ieder jaar weer het gedoe te hebben van weer een nieuwe fiets te moeten uitzoeken voor 100 euro. Ik ben blij nu een fiets te hebben die lang meegaat, en me met andere dingen bezig te kunnen houden. Gelukkig heb ik een goede fiets aan kunnen schaffen via het fietsplan van mijn werk. Anders had ik er ook nooit zo veel geld aan uit kunnen geven. Maar dan had ik alsnog voor een goed tweedehands fiets gekozen. Die prijzen liggen namelijk veel lager, maar als je ze goed uitkiest kun je dan wel een fiets hebben die 10 jaar of langer meegaat. Zonder zorgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding