Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (5)

Avoriaz in Frankrijk. En natuurlijk nog veel meer dorpen, maar daar ben ik pas geweest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bieberwier in , daar heb ik het als kind geleerd. Daaromheen liggen ook dorpjes met kleinere pistes voor kinderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben kinderski-lerares geweest in Wagrain, Pongau (Salzburgerland)
De kinderpiste is heel centraal in het 'bovenste' gedeelte van het dorp (het dorp ligt in twee 'delen', het oude dorp ligt dieper dan de nieuwer gebouwde hotelletjes, frühstückpensions en restaurantjes) .
De kinder-skiklas wordt tussen de middag ( van 12 tot 2) meegenomen in een busje naar de plaatselijke lagere school, zodat ze gevoederd en gedroogd kunnen worden, en worden dan weer op de piste teruggebracht.
Zo kunnen de ouders door blijven skiën, of zelf in de volwassen skiklas de hele dag wegblijven.

Wagrain is nog steeds een klein, gezellig dorp, maar door de verbinding met oa. het dorpje Flachau heeft het een enorm aantal pistes - het skigebied wordt 'Amadee' genoemd.

(Je hoort er af en toe reklame van op de radio)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er liggen 3 plaatsen vlak bij elkaar in Tirol, Oostenrijk en dat is niet al te ver rijden met kinderen.
Het zijn; Ehrwald, Biberwier, en Lermoos.
Onze kinderen hebben leren skiën in Lermoos maar in die 2 andere plaatsen konden ze ook prima terecht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Val Thorens in frankrijk, heel groot skigebied, 2 grote kinderweide, goede lessen, en ook een piste voor de beginners, ook wel geschikt voor kinderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding