Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom moeten reizigers na de paspoortcontrole daar blijven wanneer hun vlucht vertraging heeft?

Deze tijd van het jaar is het weer zover:door de weersomstandigheden gaan er een heleboel vluchten niet door en moeten reizigers achter de douane de nacht doorbrengen op de luchthaven. Het zal wel een soort niemandsland zijn daar maar ik denk simpelweg dat wanneer je daar weer weg wil en terug door de douane gaat dit toch zou moeten kunnen? Kan iemand mij uitleggen hoe dit zit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
946

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Passagiers die 'binnenkomen' op de luchthaven en vandaar doorvliegen naar bestemmingen buiten de z.g. Schengenlanden, hebben doorgaans geen geldig paspoort om ons land binnen te gaan/te betreden. Zij moeten dus binnen het douanegebied wachten totdat zij met hun vervolgvlucht verder kunnen reizen....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Passagiers die hier door de paspoortcontrole zijn gegaan zijn theoretisch het land al uit. Transitpassagiers zijn theoretisch nooit Nederland binnengekomen. Ze moeten dus allemaal als het ware buiten Nederland wachten op hun vlucht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
corzijlstra
13 jaar geleden
Zie mijn reaktie op het antwoord van Barts3cundo.
Ja inderdaad, een soort niemandsland. Een tijdelijke verblijfplaats, een wachtkamer voor mensen die onderweg zijn van land a naar land b.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
corzijlstra
13 jaar geleden
Zie mijn reaktie op het antwoord van Bars3cundo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt!
Ik weet het niet. Achteraf weet je wanneer je kon vertrekken. Als je van te voren weet dat je een paar dagen moet wachten, dat wil je wel even terug naar huis c.q. een hotel. Maar je weet dat vaak niet van te voren. Het is net als je ruim uur op een bus hebt gewacht. Wist je dat de bus een uur later komt, was je wellicht wel gaan lopen. Maar je wist dat niet. Daarom bleef je wachten en wachten. Volgens mij mag ik met mijn identiteitskaart zo terug door de douane van het niemandsland naar Nederland. Ik kan mij niet voorstellen, dat men daar moeilijk over doet. Of zit het anders?
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding