Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zal ik problemen ondervinden met een autoreis met mijn minderjarige vriendin?

Ik ben 18 en mijn vriendin 16 en we willen een autoreis maken met mijn auto naar Italie. Kan ik problemen ondervinden met de Franse/Italiaanse politie of hoteluitbaters om dat zij minderjarig is? Haar ouders hebben er geen bezwaar tegen en vertrouwen mij.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

Geen probleem, jij bent wettelijk volwassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al je toch bang dat je problemen krijgt , laat dan een handtekening zetten op een brief dat haar ouders geen bezwaar hebben.
En maak wel een fotokopie van haar ouders legitimatie's zodat ze kunnen zien dat het hun echt handtekening is.

Dus schrijf bv op een brief: Ik Mr en Mvr ...... (ouders van jou vriendin) gaan er mee akkoord dat mijn dochter met .... (jou naam) mee gaat op reis.

Kan nooit kwaad om het mee te nemen voor de zekerheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met toestemming van haar ouders op papier moet het goed zijn. vergeet niet om legitimatie mee te nemen. dan alleen nog een goeie reis toegewenst
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mischien je moet je geen zorgen maken je bent oud genoeg is er iets mis bel je gewoon je ouders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen probleem hoor, jij bent 18 jaar dus jij bent dan de hoofdboeker in de hele reis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat denk je zelf,tuurlijk krijg je problemen ze is nog minderjarig en uit ervaring met de autoreis ze doen echt heel moeilijk het kan ook zijn dat ze haar achterhouden voor ter controle dus jij mag het weten.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing