Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kom ik op de zwarte lijst als ik schuldig ben aan het vertragen van een vlucht?

Jaren geleden heb ik op Eindhoven Airport een vlucht van Ryanair vertraagd. Door een slinkse truc heb ik de bemanning zover gekregen dat ze mijn koffer uit het ruim moesten halen. Daarom konden ze niet op tijd vertrekken. Dat deden ze dus niet en ze hebben mij alsnog via de noodtrap van het toestel aan boord gelaten. De purser was witheet en beet mij in het Engels toe dat ik een Grand Delay op mijn naam had. Congratulations!
Kom ik hiervoor op een zwarte lijst te staan?

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Het is niet zomaar dat je automatisch op een zwarte lijst komt als je een vlucht vertraagt. Meestal komt dit neer op incidenten die serieus genoeg zijn om juridische stappen te ondernemen of een reisverbod op te leggen.

In jouw geval lijkt het meer om een irriterende situatie te gaan dan om iets dat meteen leidt tot zwartlisting. Maar dat kan wel gevolgen hebben, zoals een slechte indruk bij luchtvaartmaatschappijen in de toekomst.

Luchtvaartmaatschappijen houden vaak wel bij wie vaak problemen veroorzaakt, maar dat speelt meer mee bij het boeken van toekomstige vluchten dan dat je echt op een officiële zwarte lijst komt.

Als je hier ooit meer over wilt weten of ervaringen wilt delen, wie heeft soortgelijke momenten meegemaakt? Welke tips hebben jullie voor het omgaan met problemen op de luchthaven?
een week geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing