Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet ik de garantstelling van €2400 zien voor een bezoeker uit Rusland?

dat ik daar zal wonen.hij moet zijn veiligheid kunnen garanderen zodat die weer veilig terug kan komen,maar omdat hij een laag inkomen heeft aldaar,moet er iemand voot € 2400- garant staan voor zijn veiligheid,klopt dat,ik hoeft het niet te betalen,maar bewijzen.
Mijn verstand zeg dat ik dat niet moet doen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Je kan financieel garant staan voor iemand die uit het buitenland naar Nederland komt voor een kort verblijf van maximaal 90 dagen. Financieel garant staan is nodig als diegene zelf minder dan € 34 per dag heeft te besteden.
Je bent dan verantwoordelijk voor de medische verzorging en repatriëring (terugkeer naar het woonland) van deze persoon.

Consequenties garantstelling
Wanneer je financieel garant staat voor je buitenlands bezoek heeft dat consequenties. Je tekent namelijk dat je borg staat voor de betaling van de kosten van het verblijf, de medische verzorging en de repatriëring van je buitenlandse gast. Dit geldt zelfs voor een periode van 5 jaar of zoveel korter als het verblijf van je gast duurt. Het maximale bedrag waar je voor garant staat is € 10.000,- per jaar, voor zover deze kosten anders ten laste zouden komen van de Staat en/of openbare lichamen. De garantstelling eindigt pas als je gast het Schengengebied aantoonbaar heeft verlaten. Omdat de duur van de borgstelling 5 jaar kan bedragen, teken je voor een garantie van totaal € 50.000,-

Je moet wel heel veel van je vriend houden om dit te doen, het hoeft dus niet bij € 2400,- te blijven.
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing