Wat zijn de gevolgen als ik het papiertje van mijn uitreisvisum verlies in Rusland?
Ik kom regelmatig in Rusland en regel daarvoor zelf altijd mijn Visum.
Bij binnenkomst krijg ik dan altijd een papieren uitreisvisum dat los in mijn paspoort gedaan word en wat ze weer innemen bij het verlaten van Rusland.
Iedereen waarschuwt me altijd dat je dat papiertje absoluut niet moet kwijtraken en de sancties zouden enorm zijn.
Ik heb veel zitten spitten op internet maar kan het niet vinden.
Kan iemand mij vertellen wat voor mij de gevolgen zouden zijn als ik dit kleine papiertje verlies en zonder dat uitreisvisum op de grens verschijn zonder dit kaartje?
Krijg ik een boete (hoe hoog)?
Word ik gearresteerd?
Wie kan het mij vertellen?
Het losse papiertje dat u bedoelt is de Hotelvoucher die je nodig hebt om een visum aan te vragen. Het is zelfs aan te raden bij de grenscontrole de hotelvoucher eventjes apart te bewaren.
Het visum is een sticker die vastgeplakt is op een linker bladzijde van je paspoort en krijgt bij binnenkomst een stempel, bij verlaten krijg je een stempel op de lege rechter bladzijde ernaast.
Het papiertje dat u bedoelt is de toeristen- of de hotelvoucher die je nodig hebt om een visum aan te vragen. Het is zelfs aan te raden bij de grenscontrole deze voucher apart te bewaren.
Voucher kwijt? Vraag een nieuw aan bij het hotel waar je verblijft of aan het reisbureau.
De voucher is geen uitreisvisum en u wordt ook niet gearresteerd.
Toeristen voucher & hotel voucher confirmation.
https://visum.nl/rusland-visum
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.