Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat een vliegticket los duurder is dan dezelfde vlucht gecombineerd met een andere vluch?

Ik stuitte net op het volgende: Ik wilde een ticket kopen van Bangkok naar Düsseldorf met een dag overstap in Singapore. Dit kost 400€. Ik kwam op het idee om naar Singapore te reizen en dan rechtstreeks vanuit daar te vliegen. Hiermee zou ik dus alleen de vlucht van singapore -> Düsseldorf nodig hebben. Ik ging er vanuit dat dit dan ook goedkoper zou zijn, maar kom er net achter dag deze vlucht los meer dan €1000 kost?! Iemand enig idee wat de logica hierachter is?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Onderweg
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

De logica is, dat een vlucht met overstap goedkoper is dan een directe vlucht tussen twee punten. Een directe vlucht is immers sneller en comfortabeler.

Meer algemeen is de wereld van vliegtickets ondoorzichtig; een ingewikkeld spel waarbij de aanbieders proberen om zoveel mogelijk tickets tegen zo hoog mogelijke prijs te slijten. hetzelfde gebeurt overigens ook bij hotelkamers en soms (internationale) treintickets. De onderliggende strategie is zogenaamd 'yield management'.
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing