Hoe riskant/gevaarlijk is het om vandaag de dag ('s nachts) met een personenauto naar de veerhaven in Duinkerken te rijden?
Ik ga binnenkort op vakantie naar Engeland. Daarbij vaar ik vanaf Duinkerken naar Dover en de bedoeling is om rond 6 uur / half 7 in de ochtend bij Duinkerken aan te komen om in te checken en door de controle te gaan. Maar nu zie ik af en toe nog wel eens berichtjes in het nieuws voorbij komen over roadblocks (al dan niet met vuur) en gewelddadig gedrag van die illegale migranten, en hoewel dat meestal over het verderop gelegen Calais gaat en over vrachtwagenchauffeurs, zie ik stiekem best wel op tegen die ochtend dat ik naar die haven moet. Hoe zit het met de veiligheid op de toegangswegen naar de veerhaven van Duinkerken, met name de N316? Is het risico als bestuurder van een personenauto groot dat je iets overkomt daar? En wat kun je het beste doen als er van dat gespuis op je af komt? Hopelijk is hier iemand met de nodige recente ervaring die weet hoe het er daar aan toe gaat.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.