Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor PTT kastje is dit?

In onze woonkamer ligt dit kastje al 30 jaar langs de plint. Er zit bovengronds niets op aangesloten en aan de onderkant loopt een dikke blauw-zwart kabel naar de kruipruimte. Als ik in de kruipruimte er aan trek dan lijkt de kabel ergens aan vast te zitten maar ik kan niet zien waar. Ziggo gebeld maar deze verwees mij naar KPN. KPN gemaild maar ze zeggen dat dat kastje niet van hen is.Weet iemand waarvoor dit kastje is/was?

Picture for question
3 jaar geleden
in: Telecom
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Het kastje lijkt erg op het kastje op de eerste foto van deze website https://nl.wikipedia.org/wiki/ISRA.

Op die website vind je:
'ISRA of IS/RA is een in Nederland gangbare benaming voor het scheidingspunt tussen de bekabeling van de netwerkaanbieder en die van de abonnee. Er zijn voor de verschillende netwerken verschillende benamingen in gebruik:

• Telefoonkabel: IS/RA (Infrastructuur Randapparatuur).
• Glasvezel: FTU (Fibre termination unit), glasvezelaansluitpunt.
• Coaxkabel: AOP (abonnee-overgangspunt), hoofdaansluiting.

De kabel van de netwerkaanbieders komt op het ISRA-punt het huis binnen. Dit is dan het verdeelpunt waarop de gebruiker zijn randapparatuur (telefoon, televisie, modem enz.) aan kan sluiten.'

Nu je dit kastje niet (meer) gebruikt, zou een monteur van KPN het weg moeten kunnen halen.
3 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing