Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

PC instellen als bluetooth headset?

Weet iemand een programma om je mobiel aan je pc de koppelen via bluetooth verbinding, en dat je 'skype' headset als headset voor je mobiel gebruiken.

De uiteindelijke connectie gaat dus niet via VOIP zoals bij skype, maar via het gsm netwerk. de geluiden vang je alleen op via bluetooth van je pc...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik had ooit een Bluetooth USB dongle. Na installatie van de driver stond er op de PC een beheer-applicatie waar je in kon stellen welke functionaliteit je PC via BT aan verbonden apparaten kon bieden. O.a. Headset.

Op de Engelse WikiPedia staat wat meer uitleg over de zgn Bluetooth stack.

Het lijkt bij geïntegreerde BT vooral een kwestie van drivers te zijn welke functionaliteit er beschikbaar is. Ik zou eens kijken op de website van de laptopfabrikant of er aanvullende drivers zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, Skype IS voip.

Dus wil je skypen, dan doe je aan voip.

Dat heeft niets te maken of en hoe je mobiel aan je pc vastzit.
Je kan je GSM gebruiken om de internet op je PC te krijgen. Dat is dan nog steeds TCP/IP (de taal van de computer op het internet).

Om je computer als headset te gebruiken om via je GSM te bellen (niet skype dus!!!), dat kan niet. Tenminste niet dat ik weet.
Met bluetooth, is de GSM een apparaat op de PC, de PC is niet een apparaat voor de GSM.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gaat dat 100% zeker niet werken! In theorie zou het moeten kunnen, maar het gaat je niet lukken.
Heeft te maken met de koppeling tussen het Bluetooth apparaat wat je in je PC hebt en de telefoon.

Er zijn 2 verschillende manieren waarop je telefoon verbinding kan maken met een BT apparaat. Data en Geluid. In eerste instantie met je altijd de apparaten paren. Hier gaat het ook meteen fout, omdat je telefoon ziet dat de USB dongel alleen geschikt is voor data overdacht en niet voor spraak. Dan kan de software die je hebt gevonden nog zo goed zijn, als de USB-stick er niet geschikt voor is, gaat het niet werken...

Wat je wel kan proberen en dat is veel eenvoudiger is een koppelstukje zoeken voor je telefoon en headset, afhankelijk van je telefoon. hier heb ik op ebay wel een voorbeeld voor je..

http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid=p3907.m570.l1313&_nkw=nokia+audio+jack&_sacat=See-All-Categories
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing