Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik kan een nieuwe Samsung telefoon kopen, welke is beter qua prestaties? de S10+ of een vergelijkbaar model uit de S21 series?

Ik kan een nieuwe telefoon kopen, dit zijn mijn opties. Het oudere model S10+ , of een vergelijkbaar (of net iets beter model) uit de S21 series.
Wat is de slimme keuze qua prestaties?

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

De S21 zal betere prestaties leveren.

https://www.telecombinatie.nl/nieuws/de-verschillen-tussen-de-samsung-galaxy-s10-vs-samsung-galaxy-s21

Hardware verschillen Samsung Galaxy S21 vs Samsung Galaxy S10
Zoals verwacht is de nieuwere Samsung S21, S21+ en de S21 Ultra 5G krachtiger met de Xynos-2100 processor vs. de oudere Exynos 9 Octa 9820 processor van de Galaxy S10. Deze processor is sneller, verbruikt minder energie en zorgt voor een prestatie verbetering die oploopt tot +50% ten opzichte van de S10. Hiermee is de S21 efficiënter in het gebruiken van de batterij, wat ook nodig is omdat er een groter scherm aan boord is bij de S21. Een groter scherm zorgt namelijk voor meer energieverbruik. Het werkgeheugen van de S21 en S10 is gelijk en is met 8GB ruim voldoende om meerdere zware apps tegelijkertijd te gebruiken. De Samsung Galaxy S21 Ultra heeft als enige uitzondering standaard 12GB aan boord.

Ook is een verbetering te zien in batterijcapaciteit waar dit voor de Galaxy S10-serie nog varieerde tussen 3100mAh en 4100mAh, beschikken de Samsung S21 varianten over een capaciteit tussen de 4000mAh voor de S21 5G oplopend tot 5000mAh voor de Galaxy S21 Ultra 5G versie. Het grotere scherm en de grotere batterij zorgen er wel voor dat zowel de S21+ als de S21 Ultra 40 tot 50 gram zwaarder zijn dan zijn voorganger de Galaxy S10 en S10+.
===
Wat de betere looks heeft is volledig subjectief. Daar antwoord ik niet op.
Toegevoegd op 08 november 2021 14:36: tekst
3 jaar geleden
In principe kun je het volgende aanhouden:

Hoe nieuwer het model, hoe beter (betere processor, camera, batterij, etc.). Maar hoe nieuwer het model, hoe duurder deze ook wordt.
Het is aan jezelf om te bepalen hoeveel je eraan uit wilt geven.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing