Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom gebruiker sommige mensen hun telefoon op speakerstand, als er verder niemand mee hoeft te luisteren?

Ik zie regelmatig mensen op straat hun telefoon horizontaal voor hun gezicht houden en een gesprek voeren, terwijl de telefoon op speakerstand staat. Er zijn verder geen anderen die het gesprek mee hoeven te luisteren. Waarom doen ze dat?

Picture for question
bamibal
8 jaar geleden
in: Telefoons
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

-1-
zou een video gesprek kunnen zijn, dan kan je elkaar zien tijdens het gesprek.
-2-
het kan zijn dat de gebruiker slechthorend is, dan geeft de luidspreker meer volume
-3-
kan gewoon vragen aan de persoon die je de telefoon als zodanig ziet gebruiken.
voor iedereen is dat persoonlijk.
-4-
ook ik heb slechte oren, gebruik dus daarom altijd de luidspreker stand.
alleen... ik bel niet op straat, want ik vind het niet nodig dat anderen meeluisteren.
als ik op straat gebeld wordt, houdt ik het gesprek kort of ik neem niet op.
het gesprek gaat naar de voicemail en ik bel later terug.

groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Omdat de microfoon in de onderkant zit. In een omgeving met veel omgevingsgeluid (of als je op een krakende fiets zit) ben je dan voor de ander beter te verstaan. Desondanks hebben mensen de neiging om zelf harder te gaan praten als de telefoon op luidsprekerstand staat, wat voor anderen in de omgeving heel vervelend is. Die horen niet alleen de beller duidelijk praten, maar horen ook (vaag) degene aan de andere kant van de 'lijn'.

Het is heel irritant en ik kan niet wachten tot er weer mobiele telefoons komen die de luidspreker gewoon aan de voorkant hebben, zodat mensen weer normaal gaan bellen met de telefoon aan het oor.
8 jaar geleden
Om de ander gewoon beter te kunnen horen en er geen misverstanden/miscommunicaties ontstaan
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing