Waarom werkt (voor mij?) de open WIFI heel vaak niet ?
Ik heb een telefoon met een Duits abonnement. Dat betekent, ook in 2016, met één zogenaamd Europa, nog steeds dat ik die paar meter over de grens geen gebruik kan maken van Internet, tenzij ik op roaming zit -wat binnen no time uit de klauwen giert.
Nu is dat vaak geen probleem, want bij iedereen waar ik kom kan ik op de WIFI en ben dan gewoon bereikbaar. Ook veel open wifi's werken voor mij prima, en ik kan dan in elk geval whatsappen en gebeld worden.
Maar in veel open wifi's in met name grote steden en winkelcentra kan ik op een of andere manier helemaal niet terecht. Ik ZIT op de WIFI, ik ZIE het symbool, maar ik kan er op geen enkele manier gebruik van maken of inloggen ofzo. Net alsof er helemaal geen WIFI is. Hij zegt voortdurend "verbinden", maar er gebeurt niks, ook niet na uuuuuren.
Zijn dat gewoon waardeloze wifi's (Albert Heijn, winkelcentra, binnensteden), of heeft dat ergens toch iets te maken met mijn "buitenlandse" telefoon ? Is er een manier om dat te omzeilen ?
(En nee, met de mate waarin Ik mijn mobiele telefoon gebruik, loont het zich VOLSTREKT niet om Europees internet af te sluiten ; dat is echt veel te kostbaar en ik zit nog zeker een jaar aan dit abonnement vast-dat werkt in Duitsland helaas anders dan in Nederland, ook bij abonnementen zonder toestel).
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.