Moet ik dit betalen?
Mijn mobiele telefoon, nog volledig binnen de garantie, heb ik nu voor de derde keer ter reparatie weggebracht. (overigens is dit al het 2e toestel want het 1e toestel had dezelfde problemen en hebben ze dus kosteloos geruild voor dit toestel)
Elke keer krijg ik mijn toestel terug met de melding, we hebben geen enkel probleem gevonden. Ze hebben er nieuwe software opgezet, welke er al op stond, en naar mij teruggestuurd.
Policy is dat na de derde reparatie ik een nieuw toestel krijg, hetzelfde model of, als die niet meer geleverd kan worden, een gelijkwaardig toestel.
Nu krijg ik te horen dat ik het toestel zonder problemen steeds naar hun opstuur en krijg ik dus de rekening gepresenteerd.
De problemen die met het toestel zijn zijn er niet constant. Zo raakt ie de sleutel van de wifi na 24 uur kwijt en moet ik soms de batterij er helemaal uithalen omdat ie niet meer uit standby gaat. Of vergrendel (toetsblok) ik het toestel en als ik 'm weer tevoorschijn haal heeft ie, tijdens de vergrendeling iemand gebeld of staat ie ineens in een of ander menu. Het betreft een windowsphone (samsung I900) maar updates ophalen kan niet omdat ie de server niet kan bereiken.
Nu mag ik dus kosten betalen. Moet ik hiermee zomaar akkoord gaan of mag ik dit weigeren?
Nu hebben ze dus helemaal niks met het toestel gedaan, niet eens een software update.
Mijn man heeft overigens exact dezelfde telefoon maar van een andere provider. Daar vergelijk ik vaak bepaalde instellingen mee.