Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Samsung S5 mini word steeds traag. Hoe kan dat?

Ik heb sinds enkele maanden de Samsung S5 mini en ik heb hem al een paar keer moeten resetten naar de fabrieksinstellingen omdat hij na een paar weken alweer traag is, en het aanraakscherm ook slecht reageert, en ineens gaat dan ook de accu sneller leeg. Wel heb ik heel veel foto,s er op zitten, maar ik heb nog meer dan voldoende ruimte in het geheugen. Ik heb altijd de locatie uit staan, de spaarstand staat altijd aan, en ik heb een cc cleaner er op gezet, sluit altijd de app ook gelijk af, en heb niet al te veel apps er op zitten, en downloaden doe ik ook weinig.
Weet iemand raad voor mij?

Toegevoegd na 1 minuut:
Heb er ook een extra SD kaart op gezet

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Een veel voorkomend probleem is dat er allerlei apps zijn geïnstalleerd en soms dat er veel data op staat zoals adressen, foto’s etc. Ik had de indruk dat mijn oude Samsung vooral trager werd door de hoeveelheid adressen.

Ook kan het zijn dat er een update is geweest voor het operating system. Het resetten naar fabrieksinstelling zal de oorspronkelijke operating system in de meeste gevallen niet terugzetten.

Het gevolg is dat er minder geheugen (en soms ook opslagruimte) vrij is om goed te kunnen functioneren. Het apparaat zal daardoor trager worden.

Mijn ervaring is dat vooral Samsung toestellen hier last van hebben, met name de goedkopere. Een van de oorzaken is dat Samsung zelf een grafische schil gemaakt heeft op Android met wat ballast.

Het apparaat regelmatig uit/aan zetten kan een pragmatische oplossing zijn voor apps die niet goed af zijn gesloten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je heb nu ook ccleaner voor Android smartphones!
Probeer dat eens uit.
Download ook eens een virus/spy scanner app, wie weet zit er Rus mee te kijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe voller een telefoon raakt hij langzamer deze word. Er is een truuc die je hele telefoon geheel leeggooid.
-Zet de telefoon uit.
- Houdt volume omhoog, powerknop en homeknop een paar seconden ingedrukt
- Er verschijnt een menu
- navigeer met de volumeknoppen en enter met de powerknop.
- wipe cache
- wipe dalvik cache
- factory reset (alleen de externe sd kaart wordt dan niet gewist.

De spaarstand beperkt de processor om stroom te besparen. Zet deze dan ook uit als het niet echt nodig is. Dan zal je telefoon weer vlotjes moeten lopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing