Is het redelijk dat Ziggo de ingangsdatum bepaald van de beëindiging van een abonnement?
Als abonnee van Ziggo ontvingen wij bericht van een tariefsverhoging van het abonnement. Als laatste zin staat letterlijk: omdat onze tarieven worden aangepast, heeft u tot 1 maart 2015 de mogelijkheid uw abonnement kosteloos op te zeggen. Er staat dus niet expleciet per 1 maart 2015! Wij hebben inmiddels een nieuwe provider gevonden en kunnen per 11 maart aangesloten worden bij de nieuwe provider. Daarom hebben wij per 12 maart 2015 willen opzeggen.
Wij kregen gisteren telefonisch te horen dat wij of per eind december 2015 (afloop contractdatum) of per 1 maart 2015 het abonnement kunnen stoppen. Ik vindt dit vreemd want wij hebben op 16-2-2015 opgezegd, ik zou mij kunnen voorstellen dat zij een maand opzegtermijn willen aanhouden, maar nu zou het betekenen dat wij bijna 14 dagen zonder tv/telefoon en internet zouden zitten. Wie weet hoe dit juridisch zit, buiten dat Ziggo zich coulant zou moeten opstellen, zodat een klant ooit weer wil terugkomen...