Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het redelijk dat Ziggo de ingangsdatum bepaald van de beëindiging van een abonnement?

Als abonnee van Ziggo ontvingen wij bericht van een tariefsverhoging van het abonnement. Als laatste zin staat letterlijk: omdat onze tarieven worden aangepast, heeft u tot 1 maart 2015 de mogelijkheid uw abonnement kosteloos op te zeggen. Er staat dus niet expleciet per 1 maart 2015! Wij hebben inmiddels een nieuwe provider gevonden en kunnen per 11 maart aangesloten worden bij de nieuwe provider. Daarom hebben wij per 12 maart 2015 willen opzeggen.
Wij kregen gisteren telefonisch te horen dat wij of per eind december 2015 (afloop contractdatum) of per 1 maart 2015 het abonnement kunnen stoppen. Ik vindt dit vreemd want wij hebben op 16-2-2015 opgezegd, ik zou mij kunnen voorstellen dat zij een maand opzegtermijn willen aanhouden, maar nu zou het betekenen dat wij bijna 14 dagen zonder tv/telefoon en internet zouden zitten. Wie weet hoe dit juridisch zit, buiten dat Ziggo zich coulant zou moeten opstellen, zodat een klant ooit weer wil terugkomen...

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Bij een wijziging in het nadeel van de abonnee (prijsstijging bijv.) kan opgezegd worden met ingang van die wijzigingsdatum tot uiterlijk het moment van die wijzigingsdatum.

Zo staat het, in mijn woorden samengevat, in de algemene voorwaarden. Wettelijk mag dit ook, dus het is geen zwart beding.

Als je deze bepaling niet redelijk vond, had je de overeenkomst met Ziggo destijds niet moeten afsluiten. Dit heb je wel gedaan en nu zijn beide partijen gebonden aan rechten en plichten.

Dat een bepaling uit de algemene voorwaarden je in deze omstandigheden minder goed uitkomt, is jammer voor jou.
Computoon
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat is redelijk en bovendien wettelijk correct. Als jij niet eens bent met de verhoging en deze gaat in op 1 maart krijg je de keuze tot ontbinding van het contract(wat dus tot einde van het jaar geldt) voorgelegd: 'take it or leave it' En jij kiest dan voor 'leave it' maar wel mits jouw voorwaarden om het twee weken uit te stellen...
Dan zou ik als provider ook denken, krijg de rambam maar...en ga dan lekker naar de concurrent....

Toegevoegd na 8 minuten:
Gemiddeld 1,5% verhoging als reden om op te stappen vind ik ook zo wat, en dan als recht geaarde Nederlander klagen over twee weken geen TV en Internet.... Bovendien is de verhoging begin dit jaar aangekondigd lees ik zo op Internet en besluit je op het allerlaatste moment om die 2 euro extra per maand niet te betalen(All-in Basic) ik vind Ziggo meer dan coulant het zo te regelen met je....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing