Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Fout bij activering IPhone 4, Wat moet ik doen??

ik heb een iphone van iemand anders gekregen en heb deze gereset. nu wil ik hem opnieuw instellen, maar wanneer ik dit probeer geeft hij een foutmelding waarin staat: Fout bij activering. 'het activeringsverzoek kan niet worden voltooid.' Ik weet nu niet wat ik kan doen, want als ik de iphone 4 aansluit op mijn pc en Itunes open, dan geeft itunes ook een foutmelding. Weet iemand wat ik moet doen? Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Heb je de iPhone geprobeerd via iTunes te resetten en geeft hij nog steeds deze fout?
Volg dan onderstaande stappen. Het lijkt moeilijker dan het is ;)

Zet de iPhone eerst in DFU Modus:

Sluit de telefoon aan aan de PC. Als de telefoon aanstaat, houd de vergrendelknop 5 seconden ingedrukt. Na deze 5 seconden houd je de Home button 10 seconden ingedrukt, maar laat de vergrendelknop niet los! (Tegelijk ingedrukt houden). Na de 10 seconden laat je de vergrendelknop los en houd je de Home button nog gedurende 10 seconden vast, tot je computer zegt 'Apparaatstuurprogramma installeren'. Nu mag je de knop loslaten en de iPhone staat in DFU Modus. iTunes zal zeggen dat je iPhone in de 'herstelmodus' staat.

Download de Apple software voor jouw toestel op: http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/

Als je een iPhone 4S hebt is het simpel, er is daar maar één firmware versie van. Als je géén iPhone 4S hebt, heb je de keuze uit 3 bestandjes voor de iPhone 4:

iPhone 4 (GSM, iPhone3,1) 7.1.1
iPhone 4 (GSM, iPhone3,2) 7.1.1
iPhone 4 (CDMA) 7.1.1

Om te weten welke je nodig hebt, kijk achterop je telefoon (daar staan zilveren lettertjes) welk nummer er achter 'Model' staat.

A1332 >> GSM >> iPhone3,1
A1349 >> CDMA
Ander/geen nummer? >> GSM >> iPhone3,2

Als je het bestandje hebt gedownload, houd dan de Shift-knop(!) ingedrukt en klik op 'Iphone herstellen' in iTunes (terwijl hij dus nog in DFU mode staat). Nu kun je de software kiezen. Klik op de software die je net hebt gedownload en voila, nu gaat hij deze installeren en heb je verse software op je iPhone en zou hij die activeringsfout niet meer moeten geven :)
(Mogelijk stond er op de iPhone een bètaversie die verlopen is).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing