Tussentijds mobiel contract opzeggen i.v.m. slechte dekking, wat zijn mijn rechten?
Goeie morgen allemaal.
Ik heb al een jaar of 8 een mobiel contract bij Tele2. Niets te klagen trouwens, ben altijd netjes geholpen en de prijs is goed.
Maar ik zit nu met de volgende situatie. Vorig jaar zomer heb ik twee nieuwe contracten afgesloten bij Tele2. (Voor mijn man en mij) Voor 24 maanden, en allebei een smartphone erbij.
Nu zijn we verhuisd van Amersfoort naar Kesteren en sinds dien is de dekking echt vreselijk. Mobiel internet doet het gewoon NIET en bellen of gebeld worden is drama. Verbinding valt weg je verstaat de ander bijna niet.
Dit is in het hele dorp zo, dus niet alleen in onze wijk.
Ik heb hierover een klacht ingediend bij Tele2. Geen probleem, ze hebben echt geprobeerd te helpen, gratis nieuwe simkaarten. Instellingen controle maar het probleem blijft. Tele2 snapt het niet, want ze weten dat de dekking niet goed is, maar ze begrijpen niet (en ik ook niet) waarom mijn vriendin wel kan bellen en internetten met haar T-mobile abonnement. Want Tele2 gebruikt het T-mobile netwerk.
Anyway, Tele2 komt nu met het volgende aanbod. We mogen het contract verbreken. De dagwaarde van onze toestellen (Samsung Galaxy SIII i9300 en een Samsung Galaxy SIII mini i8190) worden per stuk geschat op €113 dagwaarde. Dus voor €200 mogen we ons abonnement verbreken en mogen we de nummers houden, en overbrengen bij een andere provider.
De rest staat in de reacties...
Maar aan de andere kant levert Tele2 een niet werkend product. Staat hierover niks in hun voorwaarden? Als zij dekking garanderen moeten ze dit ook waarmaken.
Gaan zij hiermee akkoord,zorg dan dat je een andere provider krijgt die je nummer overneemt voordat het contract bij je huidige opgezegd wordt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.