Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil een telefoonabbonement afsluiten maar mijn id is net 2 dagen verlopen. Zullen ze hier moeilijk over doen/uberhaupt naar kijken?

Ik wil het graag afsluiten bij de Phonehouse

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
5.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja daar doen ze moeilijk over. Je hebt voor het afsluiten van een mobiel abonnement zeker een geldig legitimatie bewijs nodig. Ook zal je een cent moeten pinnen om om je bankrekening te verifiëren.

Misschien heb je geluk dat de medewerker van de phonehouse er over heen kijkt (geldigheid id) maar ga er maar niet vanuit, hij doet dit dagelijks vele keren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens de overheid is een verlopen ID-kaart geen geldig legitimatiebewijs (dus ook bij 2 dagen). De provider waar jij je abonnement wil afsluiten kan hier dus problemen mee hebben.

Beste is uiteraard om dat aan de provider waar jij je abonnement wil afsluiten te vragen. Phonehouse is geen provider maar een winkel die telefoons/abonnementen verkoopt. Dus uiteindelijk sluit je bij T-Mobile/Vodafone/Hi etc. een abonnement af.

Daarnaast, je zult toch een nieuwe ID-kaart moeten aanvragen, voor de wet moet je namelijk een geldig ID kunnen laten zien. Die vraag je aan op het gemeentehuis en duurt ongeveer 5 werkdagen voor je hem kunt ophalen. Dus als je niet hele grote haast hebt met je nieuwe abonnement dan zou je dat ook over een week kunnen doen, weet je zeker dat je een geldige ID-kaart hebt.

Tot slot, ook een geldig rijbewijs (ook de AM - voor bromfietsen) of paspoort zijn geldige legitimatiebewijzen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Hetzelfde antwoord als ik had, maar dan beter.
(en vrijwel gelijktijdig) (+) !
Goeie vraag! Ze mogen het niet accepteren, uit ervaring blijkt dat ze dit soms toch niet. Ze letten niet altijd op en hebben geen systeem/scanner dat de vervaldatum controleert. Hierdoor komt het dus voor dat ze soms over het hoofd zien en jou alsnog een abbonement geven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Correctie: uit ervaring blijkt dat ze dit soms toch accepteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding