Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is digitenne totaal echt draadloos?

Ik wil en kan geen kabels trekken van mijn huiskamer waar de tv in mijn huis komt, naar mijn slaapkamer.

nu zag ik vandaag Digitenne, maar is dit nou echt kabel vrij of heb je dan nog een kabel die je naar je slaapkamer moet trekken.
en zo ja, hoe zit het het ontvangen dan van je kanalen.

heb je dan dat je je coax aan moet sluiten op een verzendende decoder, en ontvangt dan de Digitenne insteekkaart het signaal op?

hoe zit dit met de kabels en hoe gaat het draadloze gebeuren??

Toegevoegd na 56 minuten:
Even ter verduidelijking, ik wil de digitenne insteekkaart!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
777

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Digitenne met insteekkaart heeft alleen een antenne nodig die met een dun kabeltje aansluit op de coax ingang van de TV.
Het is afhankelijk van de afstand waarop bij jouw situatie de Digitennezender staat, soms kun je de antenne direct achter de TV zetten, in ongunstige omstandigheden moet je de antenne bijvoorbeeld bij het raam plaatsen. De antenne is een rechthoekig kastje ter grootte van een pocketbook, kan dus onopvallend geplaatst worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus als bij mij is huis De tv beneden binnen komt, zal ik alsnog een kabel moeten trekken naar boven waar mijn tv staat ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, er is alleen een dun draadje van een paar meter tussen de TV en de antenne in dezelfde kamer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar als ik de antenne beneden neer zet(daar komt tenslotte mijn tv binnen).
en de digitenne insteekkaart in mijn tv, zou ik dus gewoon in mijn slaapkamer tv kijken??
zonder dat ik van mijn huiskamer naar mijn slaapkamer een kabel hoef te trekken?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee! de antenne van Digitenne pikt zijn signaal op uit de lucht, dat heeft niets met de kabelaansluiting die beneden zit te maken! Gewoon TV met eigen antenne in de slaapkamer, geen draden naar de huiskamer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dus je hoeft alleen een coax kabel tussen de anntenne en de tv te zetten en de insteekkaart in je tv te plaatsen en kun je kijken?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb ik het meeste aan gehad

Andere antwoorden (1)

Ja, digitenne is draadloos. Het is de digitale variant op analoge antenne ontvangst. Je hebt dus een apparaat naast je televisie staan die het signaal uit de lucht pikt, dit signaal wordt kilometers verder van een toren verzonden. Je hoeft dus maar een apparaat te hebben, wellicht met een extra antenne die je op een tactische plaats neerzet/hangt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je moet natuurlijk wel een kabeltje naar je tv trekken, maar die kan er dus gewoon naast staan. De eventuele antenne (of zit er altijd een bij?) moet ook met een draadje vastzitten. Maar als er een stopcontact in de buurt is heb je ontvangst. Zo is het ook populair op Nederlandse campings (in het buitenland heb je andere providers nodig),
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En wat bedoel je met "kabeltje naar je tv trekken" bedoel je hiermee een coax kabel of gewoon een stroomkabel??
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Scart kabel naar de tv toe.
Stroomkabel naar een wandcontactdoos.
Antennekabel naar de antenne.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maar je kan de antenne overal in huis plaatsen, deze hoeft niet direct bij je tv te staan, aangezien je anders alsnog een kabel moet trekken naar je slaapkamer,....?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Even ter verduidelijking, ik wil de digitenne insteekkaart gebruiken!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding