Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een telefoon verkoper je doorsturen naar de fabrikant?

Ik heb een LG telefoon die defect is. Hij is inmiddels al in een half jaar 3 a`4 keer "gerepareerd" maar doet het nog steeds niet. Bij kerst heeft de Phone House een zogenaamd ticket uitgeschreven naar LG zodat zij mogen beslissen wat er mee gaat gebeuren. Vandaag bericht dat het nog een keer gerepareerd moet worden. Maar mag de Phone House mij eigenlijk wel doorsturen naar LG volgens de wet en hoe lang mag het eigenlijk duren zo'n reparatie?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

PhoneHouse is niet verplicht een vervangend product te regelen.
Tevens mogen zij, als blijkt dat zij de middelen ertoe niet hebben, het product naar LG sturen ter reparatie.

Wel heb je recht op het laten ontbinden van de koopovereenkomst indien er sprake is van non-conformiteit (de leverancier, in dit geval PhoneHouse, kan niet het product leveren waar je een overeenkomst over hebt afgesloten).
Geef in dat geval wel PhoneHouse eerst de kans om een vervangend, gelijkwaardig product aan te bieden. Kan dit niet binnen redelijke termijn of wil PhoneHouse dit niet, dan mag je de koopovereenkomst nietig verklaren.
Je krijgt dan je geld retour.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: