Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als nederlander in het buitenland bellen naar een nederlander in hetzelfde land, hoe werkt dat?

Ik ga samen met vrienden op vakantie in België. als ik hun bel, betaal ik dan voor naar Nederland en zij weer vanaf Nederland, of bel ik lokaal vanuit België naar het Nederlandse nummer in België?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Gaat eerst naar Nederland en vervolgens weer terug. Is dus dubbel zo duur.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad dubbel zo duur, maar het is niet allemaal voor rekening van de beller.
Ivana
11 jaar geleden
Nee, ook voor de ontvanger, maar het moet hoe dan ook betaald worden.
Jij belt een Nederlands nummer. Jij kunt in principe niet weten waar die telefoon zich bevindt - want de telefoonmaatschappijen weten natuurlijk niet dat jij dat in werkelijkheid wel weet. Voor hun is het dus zo dat jij vanuit België een Nederlands nummer belt, niet weet waar die telefoon zich bevindt, en er dus van uit zult gaan dat die telefoon in Nederland is.

Jij betaalt dus de kosten die je normaal gesproken ook zou betalen als de andere persoon zich daadwerkelijk in Nederland zou bevinden. Je betaalt dus de kosten van het bellen vanuit België naar een mobiel nummer in Nederland.

In werkelijkheid bevindt de ontvanger zich ook in België. Dat kun jij (in principe) niet weten, dus de extra kosten die daardoor worden veroorzaakt kunnen niet voor jouw rekening komen. De extra kosten om in België mobiel te worden gebeld komen dus voor rekening van de ontvanger.

Lang verhaal kort: jullie zijn dus allebei duurder uit.

Als jullie telefoons geen SIM-lock hebben, is het vaak de moeite waard een Belgische prepaid SIM-kaart te kopen. Je kunt elkaar dan voor heel weinig geld bellen op jullie tijdelijke Belgische mobiele nummers.

Er zijn zelfs providers waar het bellen naar een andere klant van dezelfde provider helemaal gratis is. Als je zo'n provider kunt vinden, ben je dus echt goedkoop uit.

(Lees meer...)
Cryofiel
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: